Vänner....på gott och ont...
Vänner......det ordet kan få en att känna glädje , trygghet  , värme , en vetskap om att någon finns där för mig i vått och torrt. En person som ser bortom sig själv för att lyfta, stödja, sörja, glädjas med mig......helt enkelt någon som jag kan vara mig själv med....som inte dömer mig utan tar mig för den jag är.  

Vänskap....det ordet kan också kännas jobbigt och krävande....vad vill dom att jag ska ge ? vill dom att jag ska vara någon annan än den jag är....om jag måste "vara"någon som jag inte kan stå för så kväver vänskapen mig. 

Vänskap....det ordet kan också få en att känna sorg , ilska , maktlöshet för den tar mer än vad den ger . Sorg för att vänskapen är ensidig.....maktlöshet för att man inte kan göra något , ilska för att veta att man bara duger "vissa" gånger när inget annat erbjuds...  

Till alla mina kära vänner , ni vet vilka ni är ; ) ni vet vad ni betyder för mig : )

    

Ha en bra kväll....

Äldsta dottern

Du har så rätt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress