Leder det till någonting positivt....

I bland funderar jag över varför vissa människor bara måste säga vissa saker.....om det inte leder till bra och positiv kritik , förslag el vad du vill kalla det....mao det leder inte till något gått , av vilken anledning måste då den personen överhuvudtaget säga något högt.....jag kan tycka mycket i mitt huvud , men om det bara leder till att jag sårar el förlöjligar el gör den andra personen ledsen  el inte får det till att leda till något bra då behöver jag inte säga något heller......

Vissa personer bara måste "säga" tråkiga saker.....det är som om dom lever och växer själva genom att klättra på andra , säga saker som sårar och det värsta är att vissa är superduktiga på att "linda in" dumma komentarer som dom sedan slänger runt hur som helst utan att tänka på följderna av sina ord.

Det finns ett ordspråk som lyder " Tala är silver och tiga är guld " och det skriver jag under på vilken dag som helst.....tänk efter före , ord som är sagda går aldrig att ta tillbaka , dom hänger där i luften som osynliga små vattendroppar , och vill det sig riktigt illa kan det bli till tårar på den personen som du slängde den tråkiga komentaren till.......

Väx i stället genom att glädja , lyfta och ta fram allt det goda som finns i din medmänniska , ge dagen och personen du möter ett leende och ett snällt ord så ska du se hur mycket bättre du mår själv....och du gör en annan  person så otroligt glad.....

Bättre start på dagen kan du nog aldrig få.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress