Ett telefonsamtal senare
som jag dock sov igenom. Men eftersom det var ett 785 nr så förstod jag att det var hjärtsviktsköterskan och gick då in på mina vårdkontakter och ser där, att den av mina läkare som hon rondat mot, har beslutat att min blodtrycksmedicin ska höjas ytterligare. Tycker att jag har lågt blodtryck men tydligen vill dom ha ner det ännu mer......som Jörgen sa i bilen på vägen hem.....inte blir det mycket fart i dig inte 😉......och jag kan bara hålla med.
 
Så nu dubblas min morgondos, och så får jag se efter nästa koll hos sviktsköterskan den 16/4 om det blir bra så, eller om dom även vill höja kvällsdosen till det dubbla. Min älskade man har redan döpt om mig till Skalman.....vad kan jag rimligtvis bli efter det ? 😊
 
På onsdag fm har jag tid för att få min 3:dygns EKG registrering, får se om och vad det i så fall visar på för någonting.....hoppas att det är helt ok, vill att det jag "känner" är helt naturligt och inget "stök" som ska strula till det.....vill komma på rätt planhalva och förhoppningsvis få "landa" i allt och känna att livet sakta återgår till det mer normala......så normalt det nu kan bli efter allt som hänt ♥
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress