Bara älskar vårt nya kök ❤
Så fint det har blivit, vi är långt ifrån klar, saknas gör fläkt, fläktskåp och ett högskåp där kylskåpet ska in i. Sedan blir det ytterligare skåp/vitrinskåp mot väggen som är mot toaletten, men det blir senare.

Kökets födelse 😍


Eftersom vi har diskbänken, som är högre, mot fönstret så fick Jörgen lov att tänka till lite för att "dölja" baksidan på diskbänken/skåpen som syns lite ut genom fönstret.

Men efter ett par omtag blev det en lösning som godkändes av min äkta hälft ♡ så nu är det också klart, så nöjd över vårt nya kök. Materiellt, ja visst, men ibland måste en få glädjas över lite kommersiella saker också 😉


Själv har jag roat mig med mitt favoritjobb (inte!!) nämligen spackling. Nu ökades svårighetsgraden ytterligare eftersom spacklingsremsan skulle spacklas in i alla skarvar och hörn, fy sjutton säger jag bara! 


Ser kanske inte så svårt ut, är säkert inte det för en som kan.....man för mig har det varit ett sattyg att få till det bra. Men Jörgen provslipade en av alla skarvarna i kväll, och när det var slipat och klart blev jag oerhört förvånad.....det var nämligen helt ok 😳 Så nu är det snart dags för tapeterna.......längtar så!! 

 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress