Med blandade känslor
I dag klev jag då in på Hippo igen för att rida för första gången sedan jag klev av när finaste Prinsen flyttade hem till oss. Det var härligt att få sitta i sadeln igen, för jösses vad jag har saknat det! Men det var oerhört tungt ändå för det sitter så mycket Luckyt ridskolan på Hippo.
 
Det var där vi träffades och det var där han blev min klippa och vän i vått & tort ♥ I dag när jag satt upp på Ina Pil, som hon hette den häst jag red, så var det bara lycka jag kände och ingen oro på ngt vis. Tänk vilken trygghet finaste Prinsen gett mig under dessa år ♥ Enda orosmolnet som jag hade var att måsta dela denna lilla del av ridhuset med så många andra, tänk om jag skulle rida över någon 😳 Men allt gick bra och jösses så härligt det var att få galoppa igen, även om det bara blev ett halvt varv åt gången. Hur som var det skönt att få sitta i sadeln igen och jag kommer att boka ridning även nästa söndag, tänk om vi kanske har sån tur att vi får rida ute då 🙂
 
Kommer att rida klippkortsridning nu i vår och sedan blir det att rida upp för att se var jag kan ev få en plats någonstans. Sen ser vi hur det blir, får jag en plats får jag se om den passar mina arbetstider och så får jag bli ridskoleryttare igen. För sluta med häst vill jag inte, det är endast ägandebiten som jag står över, just nu i alla fall.
 
Till månen och tillbaka ♥
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress