Ska nog starta en inredningsblogg
Eller vad tror ni ☺ Sitter och läser en del bloggar som inriktar sig mot inredning, finns så mycket fina och enkla samt lätta sätt att "förnya" sitt hem på. 
 
Inser också att i detta hem "förnyas" det ta mig tusan sällan och aldrig, så att starta upp en blogg mot inredning och stylingtips, ja det är totalt omöjligt ☺
 
Senaste nytt i vårt hus är ju vårt nya köksgolv, det gör mig fortfarande så otroligt lycklig varje gång jag närmar mig köket och ser golvet ☺ Det är så mjukt att gå på och den gråa nyansen är så varm och inbjudande.
 
Det näst nyaste inköpen i vårt hus skedde förra hösten. Då köpte jag turkosa gardiner till vardagsrummet, 2 nya kuddar, lite turkosa blockljus och det var det, det. 
 
Före det kommer jag faktiskt inte ihåg vad som inhandlades som nytt. Jag tror det var fuskpläden och 2 kuddar, men det är typ 3 år sedan. Så med faciet i handen så inser jag att bloggare med inredning/styling som inriktining är ganska så döfött! ☺
 
Jag har otroligt svårt för detta med konsumtion, detta i samband med att materiella saker har totalt noll värde för mig gör att jag ser ingen som helst nytta i att "köpa" nytt. Jag har inget behov av att byta ut eller piffa upp vare sig mitt hem eller mig själv ( stackars Jörgen ☺ ) Nya kläder köper jag när dom är sönder, inte före. Jag har kläder som är nästan uppemot 10 år gamla. Men så länge dom är hela och rena, varför köpa nytt och slänga/byta ut det som fungerar!?
 
Lika så med möbler till hemmet. Om det fortfarande fungerar, varför överhuvudtaget köpa nytt?  En möbel är ju bara en möbel. Ingen världslig sak som Karlsson på taket brukar säga ☺ Däremot när jag/vi inhandlat ngt/bytt ut, ja då kan jag känna samma lycka hur länge som helst. Är fortfarande lika nöjd över fuskpläden som för typ 3 år sedan, blir lika lycklig idag som i höstas när jag ser mina fina turkosa gardiner i garderoben. Så på så vis är jag verkligen lätt att göra glad ☺ Eftersom jag/vi så sällan köper nytt så värdesätter jag mina/våra inköp i många många år. Kan än i dag ( många år senare ) känna samma glädje när jag ser vår *host* nya soffa som när vi först kom hem med den ☺
 
Vårt nya fina golv ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress