Jag ber dig visa hänsyn
Jag ber dig att tänka efter, före! Jag ber dig för att jag inte vill vara med om en olycka. Jag ber dig för att jag är rädd ibland. Jag ber dig för att jag är rädd om mitt, men också ditt liv. Jag ber dig därför att det är du, och endast du som kan hjälpa mig när vi möts. Jag ber dig för att jag som ryttare, är utelämnad till dig som kör fordonet som jag möter när jag rider ut på vägen, vägen som jag tyvärr måste vara på ibland.
 
Jag ber dig om en sak som kommer att ta ca 20 sekunder av ditt liv bakom ratten. 20 sekunder som i det långa loppet inte är så länge, för dig bakom ratten vill säga. Men dessa 20 sekunder kan vara livsavgörande för mig, som ryttare. Jag ber dig att visa hänsyn, mot mig, mot dig och mot min vän hästen, som jag rider på eller leder vid min sida. 
 
Jag ber dig att stanna upp, fundera. Är dessa 20 sekunder av ditt liv så betydelsefulla att du väljer att riskera en olycka där både du och jag kan bli allvarligt skadade. Vi kan till och med dö, både du och jag, för ynka 20 sekunder! Är inte ett liv, oavsett om det är ditt eller mitt, värt mer än 20 sekunder? 
 
Jag ber dig, sakta ner, håll ut, ta ögonkontakt med den som rider eller går med sin häst där på vägkanten. Ge personen just där och då den finaste gåva du någonsin kan ge, ge den 20 sekunder av din tid. För dom 20 sekunderna ger tusenfalt tillbaka, dom ger ett möte mellan två helt okända personer som slutar lyckligt. Det är väl ändå dina 20 sekunder värda!
 
Tack för att du tog dig tiden att läsa ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress