En ny dag med nya möjligheter

När jag började med bloggen hade jag inte riktigt satt mig in i vad den skulle innehålla och varför jag skulle börja blogga (För min skull eller för andras skull)

Jag skrev mycket på Fb om mina dagar och mina tankar som snurrade runt i mitt huvud och dom som inte var uppkopplad på Fb ville att jag skulle dela med mig till dom också och på så sätt föddes tanken på en blogg.

Hur som haver har jag märkt att det är ganska så skönt att sitta och tömma huvudet på allt som snurrar runt där uppe och att samanfatta dagen som har varit. Även om vissa dagar är den andre lik och det inte händer så mycket, så är det skönt att göra "bokslut" så att säga...

Från början var bloggen mest till för dom andra vännerna som vill veta lite om min dag och mitt liv men nu känner jag att utan bloggen skulle jag bli halv, låter säkert hur utflippat som helst men så känner jag iaf. Det är lita som att skriva till en vän , ni vet brev som man skrev , postade i brevlådan och sedan väntade på svar : ) Nu får jag ju inget svar så, eftersom vännen jag skriver till är mig själv. Men utan att låta för flummig så svarar jag mig själv under tiden som jag skriver ett inlägg, så svaret kommer i mitt huvud precis som ett brev från en vän på posten.

Nu kan ju många undra över varför jag "lämnar" ut mig själv så här och det har jag funderat på också...
Är det ett behov av att synas , är jag lite egotrippad , är jag störst bäst och vackrast!!!

Nä det tror jag faktiskt inte ; ) Men alla vi människor rör oss runt i livet i cirklar och våra cirklar överlappas med andra människors cirklar i ett mönster som bara växer och växer i takt med att vi blir äldre. Vissa känner man djupare och mer "nära" än andra. Och bloggen för mig har blivit lite som ett verktyg för att kunna ge dom ytligare och inte så nära cirklarna en möjlighet att lära känna mig lite mer på djupet. Självklart lämnar jag inte ut allt när jag skriver här. Men jag hoppas att lite mer än bara det som syns av mig kommer fram så alla dom som bara ser min utsida även kan få en liten blick av min insida.

Iaf så tycker en del (inte alla) att det är lite pinsamt att läsa och följa andras bloggar , så jag vill bara upplysa om att jag på inget vis kan se vilka som läser min. Det enda jag kan se är antalet besökare , dvs hur många som går in och läser. Det syns då som en siffra och inget annat. Helt riskfritt med andra ord : )

Dagen i dag har börjat med en liten sovmorgon till 7.30 och sedan en prommis med Frode i snöblandat regn!!! Var tog våren vägen!!!! I kväll ska vi grilla med en av mina absolut bästa vänner. En underbar kvinna, mitt i livet som precis som jag har barn på väg ut för att pröva sina egna vingar : )
Vi har följts åt sedan ungdomen och våra liv kommer förhoppningsvis att överlappa varandra resten av vårat jordeliv.

Ska ut och handla lite till i kväll (gott i gott) och kanske en tur till stallet för att pussa på världens bästa Holle och Pridde plutt..

Och ni som har orkat att läsa ända hit till slutet vill jag önska en trevlig Valborg och en jättemysig helg.

Ha det gott så ses vi i morgon.......

Ps: Vill bara berätta att jag har köpt mig en ny leksak......Min nya dator : ) Vilken vår va : Först en resa till Kanarieöarna , en ny kamera , min lilla vita som jag fick av mamma och pappa (Världens finaste och bästa cykel) och nu en ny dator YES!!!!!!! Men det bästa av allt vet ni vad det är......JO att jag har en familj(STOR) som älskar mig för den jag är, vänner som finns där och en själsfrid som jag inte har upplevt på länge. Så jag kan verkligen säga LYCKLIGA JAG!!!!!




                                                                      

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress