Så otroligt glad i dag!!
Vilken lycka, vilken känsla, så otroligt glad jag är!!
 
Tänk vad balans gör mycket för känslan under ridningen. Så skönt det är att sitta på Pyret och känna att rumpan är sadeln och inte flytandes en bit ovanpå. För er som kan rida så låter det säkert hur tokigt som helst, men för jag som varit som en smörklick i en stekpanna, ja för mig är det en helt annan grej att sitta på ryggen nu isf när jag kände mig som om jag skulle trilla av när som helst ☺
 
I dag när jag for ut med Pyret, ja då var det med en helt annan känsla i magen. Nu känns det som om "jag fixar detta" jag och Pyret börjar att prata samma språk. Men det viktigaste av allt, det är jag är tryggare nu än vad jag någonsin varit under alla år på hästryggen. Jag är så otroligt glad att jag till slut hittade rätt i sadeln, det är som att hitta hem efter en lång stund helt vilsen i världen ☺
 
Jessika & Pridde körde galopparbete bakom om oss nästan hela tiden. Pyret blev bara piggare och piggare. Jag riktigt kände hur han bara ville mer och mer. Och det är gånger som dessa som det märks att Pyret ligger på närmare 700 kg häst ☺ men så himla välriden och snäll han är. Och fast han låg på (betydligt mer än vanligt) ja så gjorde det ändå ingenting. För skillnaden nu är min egen trygghet och balans i sadeln. Och då spelar det ingen som helst roll att Pyret var betydligt piggare än normalt. Tvärt om, det var en härlig känsla att känna en pigg och glad häst under mig och jag bara upplevde lycka under hela ridturen. Som jag har längtat hit!!
 
 
 
 
 
 
 
Bengtaria

Vad roligt att läsa! Det är verkligen en sådan skön känsla när allt bara klickar!:)

Svar: Visst är det. Som jag har längtat hit 😊
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress