Söndag morgon
God morgon 
 
 
Sitter som vanligt med min första koppen kaffe. Jörgen har farit på jobbet och resten av familjen ( 2 & 4 benta ) sover runt om i huset. Tv:n skvalar så där lagomt i bakgrunden, för min älskade Jörgen hade nog aldrig trott att jag skulle vakna upp ur min Törnrosasömn innan han for, så då satte han igång tv:n till hundarna. Vi brukar göra det så att dom ska ha lite "sällskap" när dom är själv. Ofta väljer jag ngn form av djur/naturkanal så att dom får både spännande att se men även att höra 🙂
 
 
 
 
 
I skrivandets stund är det 15,5 grader i skuggan, solen skiner och fåglarna kvittrar. Låter som en reklamannons men det är dagens sanning ♥ Älskar att sitta i köket med altandörren öppen så att jag kan höra fåglarna. Om jag trollar bort resterande ljud skulle jag kunna lura mig själv att jag satt på trappen hos farfar och skrev detta, men det får jag göra nästa helg när vi åker upp ♥
 
Våren har verkligen kommit, och det med besked. Gårdagens lunch intogs ute i Rovögern på Kvarken fisk, har ni inte ätit där kan jag varmt rekommendera er att åka dit. God mat, trevlig personal och underbar utsikt ( havet ända bort till horisonten ) Väl värt ett besök kan jag lova ♥ Jag, mamma & pappa tog oss en tur ut dit och det lär inte vara den sista för denna sommaren. När det blir varmare kan man sitta ute och då verkligen njuta av allt för då maximeras det med all doft från saltstänkt hav på det redan magiskt goda som dom serverar där.
 
 
Hade fotat en bild med både mamma & pappa på. Men pappa gjorde en sån konstig grimage så jag kunde bara inte lägga ut den bilden så jag fick helt enkelt redigera den lite och bara låta mamma vara kvar. Låter hårt att utesluta pappa men tro mig, han är glad för det, för den minen var inte riktigt rumsren om jag säger så 😍
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress