Nu närmar vi oss dagen D
I går började vi att riva ut den fasta garderoben samt ta bort golvlisterna i sovrummet. Och jösses vad det var rekorderligt spikat! Jörgen fick verkligen ta i ordentligt för att slå lös allt. Jag & Sanna vi bar bort till brännhögen det som ska brännas eller till boa med de som ska sparas 😊 Vissa delar är så himla bra virke så det sparar vi för framtida bruk eller återbruk om man vill kalla det för det 👌
 
 
 
Vi har även tagit bort boaseringen i köket samt börjat att ta bort luckorna från köksdelen. Eftersom allt, och då menar jag vekligen allt, ska bort så är det mycket att riva, ta bort så det kommer verkligen att bli helt tomt innan vi är klar. Sedan ska golvåsarna och golvet bytas ut. Upp med nya plattor på väggarna, slå ut väggen mellan kök/sovrum för där ska det bli ett enda stort kök/allrum är tanken samt byggas nytt sovrum i vardagsrumsdelen. Mycket jobb är det framför oss men oj så roligt när det väl är klart.
 
Väggen här kommer vi att ta bort och det enda som kommer att vara kvar är muren som är mitt på väggen mellan kök/sovrum. Så den kommer att stå typ mitt i det nya stora kök/allrummet med vedspisen åt en håller och kaminen åt det andra hållet av det nya större rummet.
 
 
 
Vi har haft problem med att vattnet i brunnen fryst denna gången så gissa om jag verkligen längtar tills det nya vattnet med värmekabel i slangen är inkopplat. Farväl myrvatten, farväl isproppar ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress