Min andra klippkorts ridning.
Fick samma häst i dag också, Ina Pil. Jobbade med 8:volter och en övning som heter balongen. I dag var det mer trav under ridningen och jösses vilken egen motor fröken ifråga har 😊 Inte som Lucky, som var ganska långsam av sig i sitt tempo, långsam och med stora steg ♥ 
 
Gick väl hyfsat men det märks att man blir fort hemmablind när man rider samma häst hela tiden. Och vilka olater man har lagt till sig med 🙈 blir nog bra det här men oj vad jag saknar Lucky och alla turerna i skogen. Saknar allt pyssel som var runt hästägandet, saknar att kunna stå och borsta och mysa i nästan en timme innan ridturen. Ja allt sånt som jag tog för givet då saknar jag så in i baljan i dag 😔
 
Det som fortfarande är jobbigt är nersittningeni traven och inte gör mitt diskbråck det lättare inte. Och när det knappt har blivit ngt ridet sedan årsskiftet så har jag tappat alla styrka som jag hade så smärtan vid nedsittning är inte att leka med. Det som är tråkigt är att jag märkte efter ridningen i dag när jag försökte att sitta ner var att vänster ben inte var lika lättmanövrerat efteråt när jag gick som höger ben. Lite som att det var bedövat och käntes klumpigare vid gång. Hoppas att det bara var någonting tillfälligt för när jag sträckt ut ryggen lite så släppte "bedövningen" lite och innan jag var hemma så var det som vanligt igen 😊
 
Till månen och tillbaka ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress