Lugnet sveper in
Förutom en envis förkylning så rullar livet på. Jobbar, stallet, sover typ 😊 Kan låta som ett väldigt tråkigt liv men jag gillar det. Det jag däremot ogillar, och det STORT det är när jag får sova för lite. Avskyr att känna mig trött och sliten i kroppen 😟 Men så kan det vara ibland, livet erbjuder mer  mellan varven än vad som ryms innom tiden för ett dygn.
 
Gårdagen var en sådan dag. Full fart från 05.15 med jobb på lokalen, vara fraktfirma och hämta stolar och bord. Tack Jaana för all hjälp! Hade fått psykbryt innan allt var fastsurrat om vi inte hade varit två som bollat hur sjutton vi skulle lösa det 😊
 
Mellanlanda hemma för lite mat i magen och Ruffemys ❤️ ( Han var mommosugen ) för att sedan bege mig till stallet och 2 fina fyrbenta hjärtan där. Väl där, efter mockning av 2 hagar och 2 hus, vattenpåfyllnad samt höpackning ala 15 kg torr samt 30 kg höselage senare så var orken slut. Det blev att borsta och mysa och lägga ridningen på is, den tar vi igen i dag i stället.
 
Så igår kväll var det en lätt sliten Fru Ahlenius som sjönk ner i soffan efter en sen middag 18.30. Tack och lov var den klar när jag dök upp så det vara bara att sätta sig vid dukat bord och fylla på med lite energi. Insåg att någonting till fredagsmys inte fanns på närmare håll än 250 meter så det blev fredagsmys under en varm filt och kl 21 så var det natt natt för oss alla i detta hus. Yey vilka partypinglor vi är jag och min älskade Jörgen.........😉 Så ikväll får vi ta igen "myset" och kanske spränger vi alla vallar, är buuuuusiga och är uppe ända till klockan 22 😊 Skulle inte tro det i och för sig, men än är inte undrens tid förbi. Som dom säger på reklamen.....Plötsligt händer det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress