2018, 365 tomma blad att fylla...
Första dagen på det nya året....en helt tom bok att fylla. Fast om vi ska vara helt ärliga så kan vi bara själva, medvetet, fylla en del av dom tomma arken. För livet självt fyller i resten, oavsett vad vi tycker om det!
 
Själv vet jag hur mitt "utkast" av boken 2018 ser ut, i grova drag. Jag har många drömmar och flera mål som jag hoppas ska falla väl ut. Men så har jag då det som kallas för livet som vandrar hand i hand med mina drömmar och mål. Så när detta år är till ända, och jag sitter där med faciet i handen. Då kanske det inte har blivit precis så som jag nu i dag önskar att det ska bli.
 
Och det är väl det som är en dela av tjusningen med livet, ungefär som ett pappersark där bara en del av texten syns. Och allt eftersom dagarna i boken går, dyker den osynliga texten upp, jämsides med min egen skrivna text. Kanske inte alltid vad jag önskar alla gånger, men livet går inte att värja sig mot. Så här och nu, i skrivandets stund, kastar jag mig ut som från ett högt berg och börjar min segling i luften för att tillslut, när årets sista dag kommer, landa på marken. Något mer tilltuffsad av livet. Men, förhoppningsvis lite klokare och med lite fler erfarenheter med mig i bagaget. 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress