Identitetskris de lux!
Just nu känns det som om jag bara trampar vatten. Näsan är precis ovanför vattenytan, men med jämna mellanrum så skvalpar vattnet in och gör så att jag inte kan andas ett enda andetag.
 
Jessika hade förvarnat mig om den här känslan som är stor, i stort sett lika stor som sorgen är, bara på ett annat sätt. Vem är jag om jag inte är häst Åsa? Varje dag de senaste 3 åren har ju i stort sett bara kretsat runt Lucky. Nu har jag haft superfina medryttare, men som hästägare har man alltid det yttersta ansvaret och allt som jag planerat utöver stallet och Lucky har ändå hängt i hop på det viset att för att kunna göra det så måste jag lösa det i form av hjälp och avlastning, precis som alla andra hästägare.
 
Åka till fjällen - har jag hjälp? Sjukdom - har jag ngn hjälp? Kvällsmöten - har jag ngn hjälp? Hälsa på vänner och familj en kväll- har jag ngn hjälp ? Jörgen var så van detta att han aldrig bokade ngt utan att först kolla med mig vilka/vilken dag jag hade medryttare 🤔 Kan tänka mig att vi nog ibland uppfattades som lite träliga som sällan och aldrig kunde ge ett rakt svar utan alltid var tvungen att återkomma. Alla i vår närhet lärde sig ordet - preliminärboka, för det var vårt standardsvar. Vi preliminärbokar och så hör vi av oss om det inte går 👍
 
Nu behöver jag inte fundera någonting, nu är jag alltid ledig. SÅ.OTROLIGT.INNEHÅLLSLÖST.LIV! Vad gör alla som inte har häst? Jag menar man kan ju inte bara städa, sitta i soffan, glo på dummburken kväll ut och kväll in, läsa bok osv!! Vad ska jag fylla varje kväll med? 
 
Att ha häst är inte bara ett nöje eller en hobby. Att ha häst är en livsstil som ger så oerhört mycket i form av motion, den sociala biten med vänner som delar samma intresse, massa frisk luft, kärlek i överflöd, någonting att utvecklas i, planering, delmål och lyckan när jag och min häst lyckas komma dit efter timmar av arbete, att få bygga sommarhagar, lukten av solvarm päls en ljum sommarkväll och mycket mycket mer.....
 
Just nu känner jag mig så ledsen och vilsen i mitt liv! Varför du! Varför vi ♥
 
 
 
Ibland är den svåraste vägen
den rätta vägen......
 
Till månen & tillbaka ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress