På kurs med Hubbe
Nu har vi påbörjat vår andra kursomgång, jag & Hubbe . Vi går HÄR och jag är lika nöjd med  denna kursomgång som valpkursen ( Har iof bara varit på första träffen än men det känns lika bra som den förra ) 
 
Nu går vi en kurs som heter " Älskade slyngel" och egentligen är Hubbe lite för ung men hans tid kommer ju och jag gillar verkligen att vara ute i god tid så det vi lär oss och övar på nu kommer vi att ha igen längre fram. Nästa kurs som vi är anmälda till är "Rallylydnad nybörjare"  men den startar inte fören i slutet på augusti och för vår del är det bara bra så det inte blir allt för mycket att hålla reda på. När den är slut så är det kursat klar för ett tag.
 
Under hösten ska vi befästa det som vi redan jobbat med och om allt går vägen har jag tänkt mig att prova på att åka skidor med Hubbe som draghjälp. Nu är det ju inte aktuellt fören han blir minst 1 år och med tanke på att jag inte stått på skidor ( Längd ) sedan typ 20 års ålder är det lika så bra att Hubbe inte får "motioners" i ordets rätta bemärkelse fören tidigast Feb/mars 2019. När snön kommer ( Om det kommer ngn ) så behöver jag nog både en och två gånger ( Läs: Typ 30 ) på mig för att överhuvudtget fixa skidor, stavar och hund på det 😄 Morris tänkte jag skulle få hänga med han också ute i spåret, mattes lilla hjärta är ju pigg på allt som gäller utomhusaktivitet så länge det inte regnar/blåser eller är för kallt. Så nog kommer han också att få möjlighet att hänga med ut i vinter ♥
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress