Först var det lungorna
som latade sig och vägrade att återgå till sitt jobb efter vad dom ansåg tydligen varit en skön semester. Och nu är det hjärtat som kör lite dramaqueen metoder  😟
 
Nä skämt å sido, hjärtat är både lite irriterat och svullet enligt dom som kan, vilket jag tror på, dom är proffs på hjärtan dom som jobbar på Thorax. Men det tar på detta med att det "strular" lite varje dag, Vi vill ha hem Jörgen nu! och inte i morgon eller övernorgon, utan i dag!
 
Så nu får vi se hur morgonen går. Det är när han ska starta igång kroppen efter en längre vila, smärtstillandet har gått ur lite så kroppen jobbar liiiite mer och det är då hjärtat upplever att det blir lite för mycket och börjar att flimra. Men vi håller tummarna att denna morgon ska visa sig vara rätt morgon och allt går vägen 👍 
 
Det är lustigt vad människan fort finner sig i olika situationer och hittar "vardagliga" rutiner även när allt ställs upp och ner. På thorax känns det helt normalt att sitta mitt emot varandra i sjukhussängen och äta middag ihop. Prata om hur dagen har varit för oss båda på olika håll. Dricka en kopp kaffe och sedan brukar vi krypa upp i Jörgens säng tillsammans ( Ja, vi ryms otroligt nog 😃  ) prata lite mer och sedan brukar jag ta en powernap medans Jörgen löser lite korsord eller bara jobbar på med andningen.  
 
Men i dag gör vi ett nytt försök till hemgång. Jag är ledig nu denna veckan så jag hoppas verkligen att allt nu går enligt planerna, å Jörgen äntligen får komma hem   ❤️ 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress