Välkommen hem till oss
Har fått ett flertal funderingar, både hur det ser ut hemma hos oss, men även hur jag kombinerar vårt hem med mitt arbete som dagmamma. Så nu har jag äntligen tagit mig tiden att fota ( mobilen, därav kvaliteten på bilderna ) så nu får ni som undrat och undrat äntligen svar på era frågor 🙂
 
Att arbeta som dagmamma innebär ju att förutom att det är världens bästa jobb också att huset blir en daglig plats att vara på för andra än familjen. Dels är det barnen ( i mitt fall 5 st ) men även föräldrarna rörs sig ju också i mitt hem ( Oftast bara hall och lekrum ) Det behövs plats för flera personer till ( ytterkläder, ryggsäckar, hjälmar, blöjor ibland en bilbarnstol som landra mellan olika bilar mm mm ) Så för mig är det guld med min hall som inte är superstor men lätt att organisera i 👍
 
Eftersom jag trivs med var sak på sin plats samt att jag personligen anser att dagbarnen ska ha sina egna platser när dom är hos mig så har jag valt att sätta upp "dagishyllor" i min hall så varje barn har sin egen hylla som dom vet är deras. Ber jag dom gå och lägga en tröja som dom valt att ta av sig eller sockar mm så vet dom själv var dom "bor" hos mig och det blir mycket lättare att ta fram och sätta på sig när det väl är tid för att klä på sig och gå ut 👍 
 
Så här ser det ut i vår hall . Alla barnen har sin egen hylla. Hundarna har sina hängare på ytterdörren 🙂
 
 
Själv har vi våra ytterkläder under trappen där även väskor och extraskor ryms bra.
 
 
Det som jag tycker är absolut sämst som gäller med dom flesta lägenheterna i stan är storleken på köket, på tok för litet men det är bara att gilla läget och göra det bästa av det man har.
 
 
Vardagsrummet är väl ganska lagomt, men om dom hade valt att ta lite av det utrymmet till köket och göra vardagsrummet lite mindre hade jag inte klagat över det. Men vi har en öppen planlösning så det gör ju att det känns luftigare än vad det är 🙂
 
 
Och med mitt jobb så är ett lekrum väldigt bra att ha, så här kommer det 🙂 Det fungerar utan lekrum, men nog tycker jag att det är väldigt skönt att ha. Dessutom anser jag att dagbarnen ska ha någonting som är deras "eget" när dom är hos mig. Likväl som mina egna barn bestämde över sina rum när dom var små och med i barngruppen tycker jag att det är viktigt att dagbarnen har sitt eget rum som är deras och som dom får bestämma över. För mig är det viktigt att mitt hem känns lika "hemma" för dom som för oss som bor här.
 
 
Hoppas att ni som frågat har fått svar på det ni funderade över, annars är det bara att ni hör av er igen 🙂
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress