Jag undrar......
Vad djuren egentligen tycker om vi människor.....skulle vara otroligt spännande att kunna kliva in i huvudet på en hund, katt, häst eller något annat djur och få uppleva det dom upplever i deras relation med oss.
 
Vi människor har ju en otroligt stor förmåga (många men absolut inte alla) att förmänskliga våra vänner och lägga våra mänskliga värderingar på våra vänner, på gott men också på ont.
 
Ta tex vår högt älskade Morris ( min lilla bebis ♥ ) ja det är det han är för mig ( omedevetet) så har han blivit mitt bebis substitut, trots att han är en hund och inte en människa. Jag vet att jag är helt uppåt väggarna men kan bara inte hejda mig själv många gånger ( läs: alla
 
Nu är det ju inte bara människor som "gör" om andra varelser för att dom ska så att säga smälta in i flocken. Många andra djur raser blir extramamma till andra djur, tex hund-katt, katt- fågel, hund-kanin osv osv så det är inte bara människan som gör på så sätt. Men den stora skillnaden är nog att när deras "hittebarn" är vuxet, ja då får dom klara sig själv medans vi (åtminstone jag ) har min "bebis" hela livet ☺ 
 
Min lilla "bebis" som sover så gott mellan oss i sängen under sitt eget täcke ♥
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress