Varning för starka bilder!!
Jag har fått en ny grupp av vardagshjältar......nämligen småbarnsföräldrar som ska upp och lämna sina små barn till barnomsorgen innan sitt eget arbete.
 
Vi har nu i och med Priddes ögonskada pendlat ut till stallet i Ström 2 till 4 ggr per dag nu i 3 veckors tid och ytterligare några veckor till skulle jag tro att det kommer att bli innan det är klart. Eftersom stallet ligger 2.2 mil från vår bostad så blir det några timmar av pendling i bilen och det är under dessa stunder i bilen som jag börjat att reflektera över detta med att ta sig till och från barnomsorg/jobb.
 
Jag har under en lång tid ( sedan feb 95 ) arbetat hemma som dagmamma. Det innebär att jag har lyxen att mitt "jobb" kommer hem till min egen dörr. Min starttid är oftast mellan ca 06.15 till 07.00 på morgonen. Vid den tiden så knackar det på dörren och in kliver då mina första barn med sin förälder. Nu är det också så att 2 av mina föräldrapar bor en bit bort så att promenera för att vara hos mig till strax efter kl 6 finns inte på världskartan! 
 
Tänk då om denna mamma ska stå utanför min dörr vi säger någon gång mellan kl 6 och kl 7 på morgonen. Har pga av avståndet åkt buss från sitt hem till mig......ja men när sjutton klev då denna stackars människa upp!!?? Först ska hon göra i ordning sig själv, sedan få i sig frukost för att sedan göra klar sina barn och det helst i tid för bussen väntar ju inte som ens egen bil gör ( den går ju inte fören du sätter dig i och kör ) Åka buss till mig, kliva av vid närmaste hållplats för att sedan promma ner till mig och in kliver dom glatt varje morgon! Och på det se hur fräsch och snygg ut som helst! Och alltid  med ett leende på läppparna!! Men hallå!! Är du någon form av Superwoman????
 
Jag menar, själv får jag nu med jämna mellanrum kliva upp snortidigt i mina ögon ( kl 05.00 ) för att åka och smörja Priddes öga för att vara hemma tills mitt jobb börjar. Och detta har vi nu som sagt gjort i endast 3!! veckor, och vi är 3!! som rullar på det. Tänk denna förälder som jag har som gör detta 5 dagar i veckan alla veckor!! Det är verkligen en vardagshjälte för mig om något. Att på  detta alltid vara fräsch OCH glad! ja  det är för mig en gåta! Själv är jag så här vacker kl 05.00 en morgon när jag måste kliva upp lite tidigare än normalt ( Vanligtvis ringer väckaren 05.45 alla dagar i veckan ) Och då hjälper det inte ens detta med att försöka få till lite snygga ankläpppar som nu verkar vara synonymt med selfies i dag ☺
 
Håll för ögonen för snyggare än så här kl 05.00 på morgon är då inte jag, och då har jag bara mig själv att sköta om!!
 
 
Så till alla er småbarnsföräldrar som balanserar jobb/barnomsorg/fritid, ni är mina stora idoler. Ni gör ett fantastiskt arbete som lyckas bolla runt allt detta och det alltid med en stort leende på läpparna.
 
Hälsningar från en trööööött ponnyförälder ☺
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress