Tänk vad fort
Tiden går.....alla ni som rusar fram i livet ( inklusive mig själv ) stanna upp!! Jag brukar säga att jag aldrig har någon ålderskänning ( blir i alla fall 50 i år ) och det har jag egentligen inte. Jag är nöjd med mig själv, nöjd med mina rynkor, gråa hårstrån, min lagomt slappa och blekfeta kropp. Yttre faktorer har sällan stört mig, jag ser ut som jag gör och det kan jag inte göra någonting åt. Ska jag slösa bort livet på sånna trivala saker som jag inte kan förändra, ja då kan jag lika så gärna ge upp, här och nu ☺
 
Däremot så kan jag ibland uppleva en inre stress över att jag är närmare slutet än början. Och hur ska jag kunna fylla mina dagar till bristningsgränsen med allt det underbart härliga som livet har att ge? Där har jag fått en noja......en tidsnoja!! Gud vad mycket det är som jag fortfarande vill uppleva igen och igen och igen.....och på det en massa nya upplevelser. Jösses vad lycklig jag skulle bli om jag hittade lösningen till att skruva ner tidstempot, bara så där liiiite, så att dagarna/veckorna/ månaderna/ året tog lite längre tid på sig att marschera fram ☺
 
Även om jag alltid är här och nu, men! jag ser alltid fram emot allt härligt som ligger framför mig! Så önskar jag att jag hade lite mer tid att ta ut från livsbanken framöver.....för är det någonting jag mycket hellre har än en snygg kropp så är det tiden här i livet. Och ja, jag vet!! jag har mååånga år kvar än. Men jag vet också att jag har så mycket här i livet som är så otroligt underbart att jag aldrig vill att det ska ta slut. Lägg sedan på allt härligt som ligger framför mig som jag inte i dagsläget har en aning om vad som ska erbjudas mig.....ja då önskar jag att livsbanken fanns......en bank som man kan gå till för att låna mer tid här på jorden. Mer tid för att få uppleva alt det härliga som livet ger.....mer tid för livet ♥
 
Nu verkar det säkert som om jag har jordens depression ☺ och det har jag verkligen inte! Men ibland kan jag uppleva att jag ( och många fler med mig ) många gånger har lite svårt att verkligen stanna upp här och nu ( Men jag har blivit mycket bättre, har trots allt jobbat aktivt med det dom senaste 15 åren ) Så ger er det som en alldeles egen personlig gåva till er själv. Njut av livet, här och nu. Lyft blicken precis framför era fötter så ska ni få se vilka helt underbar vackra guldskatter ni har där ☺ De är dessa små guldskatter som är livet.....stanna upp och njut ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress