Jösses vad backen var hård!
I bland undrar jag om det inte hade varit bättre om jag önskat mig ett nytt objektiv i 50-årspresent isf en häst som både är stor och pigg trots sina år ☺
 
Har nu den 12 februari ägt Lucky i 2 år. Våran resa har varit kantad med lite törnen men för det mesta har det flytit på bra, tack vare att jag har mina underbara flickor som förklarar, stöttar och tar ner mig på jorden men jämna mellanrum. Tack för att ni alltid finns där för mig & Lucky ♥
 
Har aldrig åkt av eller varit med om några större äventyr ( mer än lite dikeskörning av herrn i fråga ) men så i dag var det då dags. For ut glad i hågen för ett galoppjobb i skogen. På vintern går det att galoppa en ganska så lång sträcka i skogen och det var det vi planerade i dag. Men som alla vet så blir det inte alltid som man planerat och i dag var då en sådan dag ☺
 
Låg först som jag oftast gör ☺ Red i min barbackasadel, som jag alltid gör. Galoppade på där i skogen och hux flux så dyker det upp ett rådjur nästan mitt framför nosen på Lucky. Han vände runt i 180 grader åt höger och Fru Ahlenius seglade snyggt och prydligt vidare i färdriktningen och landade med en duns som säkert gav 8,0 på richterskalan ☺ 
 
Lucky for vidare och sanna försökte att stoppa honom med Pyret men min lilla "Prins" var inte på det humöret. Han travade glatt hemmåt och jag stod där som ett stort fån och insåg att det blir att promma hemåt och börja om från ruta ett.
 
Lucky hade inte bråttomt för fem öre. Skrittade lugnt 50 meter framför mig och stannade med jämna mellanrum för att se att jag inte kom för långt efter, snällt va! Men så kom det en bajshög och nyfiken som han var så måste han ju bara stanna och snusa, till min stora lycka ☺ Där och då trampade han foten på tygeln och blev kvar med nosen i backen. Tog fast honom och då kom nästa bekymmer. 175 cm hög häst, ingen sadel och en ryttare på 50 år som är stel som ett kylskåp och baktung som en strandad val.......Hm, hur göra här??
 
Hittade som tur var en stooooor hög sten som jag kravlade mig upp på, parkerade Lucky och vips så satt jag på ryggen igen, Happy face ! ☺ Vi fortsatte vårt galoppjobb och nu satt Frun kvar och inga rådjur dök upp, tack och lov. Min kropp fixar en vända i backen, men jag vet inte om jag vill göra det 2 ggr på samma ridtur ☺
 
Vad har jag då lärt mig av detta ? Sitt på röven när du rider! Tala aldrig högt om vad jag på inga villkor vill uppleva ☺ Men det bästa av allt är att jag insett att trots is under hovarna så behöver man inte gå omkull bara för att hästen vänder 180 grader hemåt ☺ Det tar jag med mig från dagens ridning, och det är en stooooor lyckokänsla för mig. För jag fullkomligt avskyr!!!!! is och det oavsett om jag rider, går eller kör bil!
 
Finaste Prinsen ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ellen - tävlingsryttare

Så söt!

Svar: Tack 😀
Åsa Alenius

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress