Konstant smärta
Är någonting som tar enormt mycket energi ur kroppen. Har sedan jag var 19 och fick arbetsskada i nacke  och axlar alltid haft mer eller mindre ont i dessa områden. 3 graviditeter senare har jag ett väldigt trasigt och värkande bäcken ( men det var klart värt det med tanke på våra fina barn som vi har ♥ ) Och med en släng reumatism i släkten så är handleder, fingrar, knäna och fotlederna titt som tätt onda men mest i händerna upp till armbågarna ( tack och lov ). Lägg sedan på ett med väldigt stor sannolikhet ett diskbråck i ländryggen som mest troligt kickade igång när jag åkte av Holle för många år sedan så har jag min beskärda del av värk.
 
Och för det mesta går det bra ☺ Håller igång min gammkropp med ett rörligt arbete (Dagmamma) har hund och häst samt har ett ganska aktivt liv med stuga och stort intresse av naturen. Planerar hästen utifrån hur jag känner mig för dagen. Att rida många dagar på raken fungerar inte så det varvar jag med medryttare, arbete från marken och ridning, allt utifrån hur ont jag har. Hunden följer med i jobbet så att säga så han får sitt där ☺ Vilken lyx va! ☺
 
Det jobbigaste är att sömnen ofta blir lidande. Att vakna 1 gång i timmen för att vända på sig för att främst bäckenet säger ifrån, ja det tar mycket av ens energiförråd. Nu är jag van ☺ vissa nätter är jag så trött att jag "vänder" mig för lite ( sover för tungt för att vakna av smärtan ) och dessa mornar känner jag mig som typ 80 och det tar låååång tid innan jag "mjukat upp" kroppen och kommer igång. Nu är detta inget klagoinlägg, absolut inte! Så här är mitt liv och jag har hittat strategier för att få det att fungera, med allt som jag vill göra ☺ 
 
Men i lördagsmorse så vaknade jag som vanligt runt 5-5.30 ( vaknar alltid den tiden för kroppen är då nöjd med att ligga i sängen ) men kände mig urlakad nanting! Hade en värktablett bredvid mig så jag tog den och tänkte att jag skulle ligga en stund till innan jag gnekade igång dagen. Och gissa vad!.......jag somnade om och sov till hela 9.30!! Det.....är inte ofta det händer. men jösses så skönt det var! ☺Tänk om jag hade fler sådana mornar ☺ Skulle inte vara fy skam det inte! Där och då insåg jag hur ofantligt trött jag var och även om det straffade sig iform av stelhet och "annan" smärta så var det klart värt det ☺
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress