Min kropp och jag.....
Har under en längre tid haft otroligt ont i min högra axel. Så ont att det begränsat min vardag med allt vad det innebär i fråga om arbete och fritid. Till slut var jag bara tvungen att ta kontakt med Vc. Jag har inte klippkort där precis, anser att jag oftast aldrig blir bättre av att gå dit utan brukar härda ut hemma tills det onda gått över. I detta fall ville det aldrig ge sig utan blev bara värre och värre.
 
Tog kontakt med en jättebra sjukgymnast som kunde se vad som var galet och sedan hjälpa mig med olika övningar som förhoppningsvis skulle börja ge resultat. Felet i axeln var att mitt högra skulderblad hade förskjutits uppåt och framåt vilket resulterade i att senan i axeln blev klämd och inflamerad. Detta i sin tur gjorde denna obeskrivliga smärta samt styrkebortfall. Kunde inte använda höger arm utan att jag höll den mot kroppen. Och jösses! vad hämmad jag blir i mitt liv då!
 
Har också turen att detta hjälpmedel finns att köpa ☺ Vad jag behöver göra är att lossa mitt skulderblad samt att få tillbaka det i rätt läge. Dvs jag måste bak och ner med axeln, då följer skulderbladet med bakåt/nedåt och trycket/klämmet på senan släpper och då ska inflamationen minska och smärtan försvinna.
 
Sagt och gjort. Min älskade bästa vän i livet ( Jörgen ♥) gick och köpte denna i går så nu får jag ytterligare lite hjälp till att avlasta axeln, och gissa vad skön den är! Allt som oftast drar mina förkortade muskler axeln/skulderbladet i fel läge, men med denna har jag lättare att slappna av och korrigera felet ☺
 
 
 
Förutom detta har jag ett diskbråck i ländryggen, mest troligt att det kommer ifrån att jag för många år sedan åkte av Holle och komprimerade/tryckt i hop 3 st kotor som nu börjat att strula. Min sjukgymnast ville att jag skulle få göra en Mr för att kolla exakt hur det ser ut, men läkaren menade att jag fortfarande kunde jobba och inte behövde vara sjukskriven så då fanns det ingen anledning till detta......om det kan jag tycka mycket.....men inte lönt att gräva ner sig i det utan bäst är att gå vidare och gilla läget. Ska få ett träningsprogram av min sjukgymnast så förhoppningsvis ska jag kunna hålla ryggen bra genom detta ☺
 
Så så ser mitt värkliv ut för tillfället. Smärtan i ländryggen har resulterat i felbelastning så allt är snett och vint, men förhoppningsvis så kommer det nu att sakta men säkert att bli bättre ☺
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress