Hjälper det verkligen!?
Har ni reflekterat över hur mycket reklam som vi översköljs med varenda dag!! Slå på radion = reklaminslag, slå på tv:n = lika mycket om inte mer reklam om dittan och dattan, allt möjligt som företag tycker att vi behöver. Från schampo till bilar, från kläder till teknikprylar......har vi inget annat för oss än att shoppa tro?
 
Nu vet jag inte om just detta har varit i ett reklaminslag ( men det har det säkert ) Men hur som så köpte min kära mor mig för ett tag sedan  först en variant av kosttillskott i flytande form som skulle vara bra och innehålla en massa olika vitaminer och antioxidanter ( bra för imunförsvaret ) Förutom att det smakade skitdåligt!! så hjälpte det föga!. Men så köpte hon en burk med vitaminer för just kvinnor med hög halt av Vitamin D, B12, B6,  B1 & B2 ( dvs nästan 100 % av det rekomenderade dagliga intaget ) samt andra vitaminer också. Och hör & häpna! Men ( nu knackar jag i bordet ) har jag bara haft en liiiiten känning av en förkylning, och det på flera veckor! Lycka ♥♥♥
 
Förutom att tabletter inte har någon särskild smak ( tack & lov ☺ ) så förenklar jag det genom att lägga en vitamintablett varje dag i min medicindosa. Ja ni läste rätt, denna människa har en medicindosa, allt för att komma ihåg att ta mitt Levaxin som jag tar varje morgon ☺ Så nu tar jag mitt levaxin , min vitamintablett som ett urverk varje morgon, 7 dagar i veckan. Och jag har faktiskt mått riktigt riktigt bra nu i flera veckor, dvs sluppit allt för mycket känningar av förkylningar och andra infektioner i luftrören. Happy face 
 
Den jag äter är den rosa burken på vänster sida. Hade ett tag tänkt köpa D vitamin separat för att bli lite "piggare" men när jag läste vad den rosa burken innehöll så är det bara bortkastat att köpa D vitamin på sidan om, för det finns redan det jag behöver och lite till i den tablett som jag redan äter , ganska så bortkastade pengar då kan jag tycka ☺
 
Så nu har ni blivit "matad" med ytterligare ett Reklaminslag. Och denna gång från mig ☺ Men om ni känner er trötta, småsjuka och lite allmänt hängiga så kan ni prova denna. Den har som det verkar ( kan ju vara turen också ) hjälpt mig. Men! det jag tror är lite avgörande för mig, det är att jag genom att lägga den i min medicindosa, verkligen tar den, och det varje dag! Så just en sådan dosa kan jag varmt rekommendera, för i alla fall jag har guldfiskminne och kommer allt som oftast inte ihåg att ta den medicin som jag ska ta. Och när jag blir osäker om jag tagit eller inte, ja då tar jag ingen alls. Sån är jag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress