För bra för att vara sant
Men ge mig vinter!! Var så oerhört lycklig igår när jag galoppade med Lucky i orörd djupsnö och bara susade fram ☺ Min fina kille galoppade som aldrig för, runda fina ordentliga galoppsprång, öronen framåt och för att vara honom hade han verkligen bra fart under hovarna ( fick hålla in en liten liten studsboll mellan varven ♥ ) När Lucky blir riktigt riktigt ivrig så taktar han och kastar med huvudet, heeela tiden ( Tills han får galoppa vill säga ) Nu låter det kanske som om han är väldans odryg, men det är han inte. Och det som vi i våra ögon ( Ahleniusögon vill säga ) är att takta ja det är normaltillstånd hos dom flesta hästar ☺ Men våra killar är så oklomplicerade att rida så det är så sällan som dom gör ngt ☺ Men för mig blev det bara en stor lyckokänsla i mattehjärtat att han så gärna ville och verkligen talar om det också ♥ Han har ju trots allt varit förkyld och haft feber, så lyckan blir total när han har så mycket ork och energi i kroppen ☺
 
Men nu verkar det som om regnet och tön kommer, vill inte!!  Var så himla mysigt igår trots blåsten. Det blir så tyst av snön, och så ljust och pannlampan gör att det blir som en liten ljusbubblevärld ♥ Vill ha snön kvar!!
 
I går när jag kom till stallet och skulle fylla våra nya thermobars som vi köpt på Hööks i Umeå ( Vi köpte 65 L ) så hade Prinsen druckit upp så vi fick fylla 2 st 20 l dunkar! Minst 40 liter hade han druckit under 1 dygn, är så himla glad över våra nya thermobars nu när dom går ute dygnet runt ☺
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress