En väääldigt pigg kille 😊
I dag red vi till Strömbäck igen. En superfin galoppväg på ca 1 km på fin trampad sandväg. I dag hade vi sällskap av Elin och Bulan så allt som allt var vi fyra ekipage, jag o Lucky, Sanna och Pyret,  Jessika o Pridde och som sagt Elin och Bulan. 
 
Lucky är helt trygg efter storvägen så i dag kändes det så mycket bättre i mattes hjärna 😊 Han bryr sig inte om vare sig bilar, cyklar,  transporter,  husbilar, släpvagnar mm. Det enda vi inte mött än  (jag o prinsen då ) är lastbil och buss. Men buss har han klarat av med Vickan så det vet jag går bara fint 👍
 
Lucky skötte sig bara fint men ikväll var han ordentligt pigg ( för att vara han vill säga) så vi ett tillfälle fick vi lite kommunikationsproblem, och det var helt och hållet mitt fel! Jag är inte van att han är så på som han var ikväll så jag la in handbromsen och höll honom lite för kort så vi hamnade i gunghäst position i galoppen vid ett tillfälle. Men så fort jag lättade så blev det bra, bara mitt fel!! Han är så snäll och duktig och har en ängels tålamod med sin matte ❤
 
När vi skrittade av så skrattade Jessika helt plötsligt högt och från hjärtat. Vi hade pratat ålder på oss och hästarna och insåg att alla 3 flickorna samt Bulan höll ner åldern lite eftersom våra 3 killarna och jag i stort sett tillhör PRO föreningen, och där o då säger Jessika - Mamma, du ser faktiskt ut som en riktig ridtant i din väst som du har på dig! Va......Hur kan hon tycka det? Jag som är så snygg 😉
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress