Dagens häst ♥
I dag rullade jag ut tidigt ☺ Hade Lucky och Pyret att pyssla om och även veckostädningen som jag redan berättat. Alltid skönt att vara tidigt i stallet när det är städ på gång, eller riktigt sent, skönt att det är hyfsat tomt iaf när det ska både sopas och våttorkas ☺ Han även med att köra en tvätt och det var behövligt. Tyckte att jag borstat bort det mesta av håret men icke sa nicket, hårigt som sjutton blev det ändå ( men det tar jag tag i, i morgon ist ☺ )
 
Gjorde också all markservice och hjälpte Elise att göra i ordning Lucky. I dag var det Christinas tur att få rida Priddeplutt så då lånade Elise Lucky, och det gick bara fint. Nöjda ryttare kom tillbaka till stallet efter en tur på ryggen i det varma och härliga vädret.
 
Finaste Priddeplutt ( eller köttbullen som han också kallas ♥ )
 
 
Med mig var bröderna bus ☺ Dvs Ruffe & Morris ♥
 
 
Lucky håller på att tappa sin vinterpäls så han ser lite loppsliten ut i pälsen ☺ Men under den mörka vinterpälsen kommer hans ljusa sommar röda färg ♥
 
 
Så här fin är mulen efter det att han ätit sin "sörpa" ☺
 
 
Pyret stod och solade sig i det härliga och varma sommarvädret ( för nu ta mig sjutton är det sommar ☺ ) åtminstonde för några dagar! 
 
 
Lucky som snusar på Ruffe & Morris 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress