Nu jädrar rullar vi
Och det med besked! Kan inte annat än säga att det var ett av dom bästa avslut på en dag, på läääänge!! ☺ Kände mig opepp nanting igår kväll när vi rullade mot stallet. Ont i huvudet, seg i halsen och allmänt lite sjukdomskänslor som florerade runt. Men världens godaste middag som serverats av Jörgen samt jättetrevligt middagssällskap i form av Ida & Jessika startade ändå igång mig lite  ☺ 
 
Väl i stallet så blev det bestämt att vi skulle rida ett pass på banan. Har inte ridit på bana sedan Camilla träningen och då var det på vår ridåker, så det var kanske dags, eller hur ☺ 
 
Valde att prova och se om min voltigegjord skulle funka nu när jag smort upp den för att få den lite mjukare. Denna var i otroligt dåligt skick när jag införskaffade den så efter första försöket ( som resulterade i jordens skav för Lucky ) fick den ligga och samla damm. Men tog nu tag i den, och den har i helgen fått ligga i lekrummet indränkt i mjukgörande för att se om den gick att få någon ordning på. Liiite bättre blev den stela saken och tillsammans med sadelgjordstunnel så gick det tack och lov bra! ☺ Så nu kommer jag att försöka att rida så mycket som möjligt med den, den endra tråkiga är att jag får två ordentliga blåmärken på insida varje lår pga att jag "nöter" lite när jag rider. Men förhoppningsvis kommer det ändå att funka. Nästa mål är att fara ut på en lugnare galoppsväng och se om jag sitter kvar, förhoppningsvis gör jag det ☺
 
I går jobbade jag mycket med lösgörande samt formen. Tog en stund att hitta dit men när vi väl var på samma våglängd så gick det super ( i mina mått mätt ) Lyckades bibehålla formen mellan skritt-trav-skritt samt även vid en galopp-trav ☺ Så himla lycklig! Så nu hoppas jag att denna voltigegjord kommer att göra susen för mig egen balans, styrka samt sits ☺ Och samtidigt ge Lucky full frihet för ryggen, en win-win hoppas jag på för oss båda ☺
 
En nöjd Åsa med världens bästa Prins ♥
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress