I bland kan missförstånd
och okunskap vara riktigt riktigt roligt! ☺ Icke hästkunniga människor kan ibland både säga och tro det mest konstiga saker när dom kommer i kontakt med hästvärlden ☺
 
Roliga ord från dom lite "okunniga"
Från Bukefalos
 
#  Vi har en häst i stallet med väldigt långa öron, som han viftar med ganska friskt.
Min moster (som inte är hästmänniska öht): "Är det en vädur?"
 
 
#  Min söta syster som aldrig varit särskilt hästintresserad men som älskar djur hängde med mig till hästsportaffären. Hon dök in bland tillbehören och skulle titta ut lite matchande färger till pållan. (Hon är rent grym på inredning och att matcha färger). Plötsligt hör jag hennes röst tvärs över butiken.

- Syrran! Har du nåt sånt här kadaver till M? Jag hittade ett skitsnyggt!

Måste säga att jag blev en aning konfunderad tills jag såg schabraket hon höll i.
 
 
#  Varför har XXXX sportBH på sig?
Min ej hästintresserade bror, som undrade varför valacken hade bogskydd på sig:D
 
 
För många år sen när jag hade min privathäst inackorderad på ridskolan var det två 12-åriga tjejer som just hade börjat rida. Den ena säger till den andra: "det går ganska OK att sadla nu - men det är jättesvårt att få på ansiktsmasken"....

Hon menade tränset :rofl:
 

Trots att vi haft häst ganska många år är maken otroligt okunnig på alla plan. Vi ett tillfälle var jag ändå tvungen att anlita hans hjälp när hovis skulle komma. Jag hade svårt att hinna hem i tid så jag beordrade ut honom att hålla shettisen så hovis kunde börja innan jag kom hem. Efter lite muttrande gick väl maken med på det men var ju inte helt säker på vad han förväntades göra: Ska jag bara lägga henne på rygg och hålla i hoven eller??
 
# Min sambo som inte är häst an öht var med i stallet och skulle rida för första gången.
När han väl kravlat sig upp på min "ooootroooligt stora häst" (161cm i mankhöjd) och vi skrittar iväg.
Utbrister han "Oj, nu går det jättefort! Är det såndär galopp?!"
Bör kanske tilläggas att min häst lunkade på bredvid mig på lång tygel... :P
 
Har aldrig skrattat så mycket och så gott på länge som jag gjorde när jag hittade denna tråd på Bukes ☺
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress