What goes around comes around
Ja vad säger man? I bland förstår jag inte mitt eget bästa, jag vet vad som kommer att ske och ändå så utsätter jag mig för det. Men nu är det ju så att ibland är det verkligt svårt att motstå denna underbara ljuvliga härliga känsla som ridning ger.
 
Så i dag blev det ingen ridning utan i dag tömkörde jag finaste Prinsen. Bästa stallägaren har gjort om ridbanan och bytt ut repen mot vita bräder i dubbla rader så nu är hela ridbanan verkligt ordentligt inhägnat och säkrat enligt konstens alla regler, och väldigt snygg också! Så då bestämde jag mig för att prova att lägga in galopp också. Har bara jobbat i skritt och trav eftersom det varit öppet runt om. Enda gången Lucky kan busa och dra iväg lite är just i första galoppfattningen. Och eftersom jag inte är så van att tömköra så kände jag att jag ville ha tryggheten i inhägnaden när jag skulle lägga in galoppen också, om han skulle dra iväg och jag råkar tappa honom  ☺
 
Men vilken kille jag har! Visst, första galoppfattningen drog han iväg och pep och kickade men lyssnade ändå väldigt bra, så ingen risk att tappa honom i alla fall ☺ Och efter det var han klockren i alla lägen, jättefina galoppfattningar och han var verkligen superduktig. I dag jobbade jag med en annan tömsättning så i dag kunde jag inte jobba på en 8:a som jag gjort förut. men i dag var fokuset på galoppen och fattningarna så då valde jag att ha innertömmen så här.
 
 
Jag kommer att varva denna formen av tömkörning och då jobba på volten med denna formen av tömkörning.
 
 
 
Och då jobba på en 8: volt. Lyckas byta varv i 8:an i skritt och trav men kommer att vänta tills jag blir säkrare i detta innan jag kommer att försöka mig på det i galoppen. Måste bli duktigare själv och Lucky måste bli lite starkare i att bära sig i galoppen innan jag vågar ge mig på det. Är inte riktigt där än, men det är mitt mål i alla fall ☺ Så nu är det bara att öva på. Att tömköra är ett bra komplement till ridningen och eftersom mitt bäcken inte orkar ridning dag efter dag efter dag, så dp passar det mig utmärkt med detta som komplement ☺
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress