I am singing in the rain
Eller inte ☺ I går for vi på en till galopptur på andra sidan sandheden. Vi hade jättehärligt väder, lagomt kallt och för en gång skull lite sviarn i omlopp. Denna tur tar ca 1,5 timme den är helt naturligt väldigt bra upplagd med fys sträckor samt naturliga skritt sträckor.
 
Lucky och Pyret var lite sommarsega men oj vad dom tog sig när det blev dags för galopparbete. Sanna som låg bakom hade en väldigt taggad Pyret och Lucky han galloperade på i 120 km/h ☺ han gillar verkligen att få sträcka ut i full fräs i skogen ♥ Eller som Sanna sa igår - Lucky är verkligen en stooorgalopperade kille ♥
 
När jag jobbat igenom honom i alla gångarter och han fått bli riktigt varm och mjuk så började jag med att jobba med hemläxan som jag ska träna extra till nästa Camillaträning, dvs form och skänkelvikning åt båda hållen. Gick inte riktigt lika bra i dag som i går när vi var på samma tur. Dels var jag tröttare men så hade jag lite mer ont i mitt bäcken vilket jag får med många turer på ryggen. Nu vet jag att jag får problem när jag rider många pass efter varandra så jag vet ju vad det beror på, dvs på mig och inte på Prinsen ♥ Bara att jobba vidare efter mina förutsättningar.
 
När vi är vid storstenarna där vi brukar vända när vi inte tar hela galopp turen så säger Sanna - jag tror det blåser upp till regn. Och blåsa började det verkligen att göra. Typ 30 sekunder senare säger jag : Ja, jag kan tom höra regnet, jag sa det lite på skoj eftersom det lät så men i min vildaste fantasi trodde jag ju aldrig att jag skulle kunna höra det när det kom. Men oj vad vi bedrog oss! För hörde gjorde vi, för det var en blandad regn och hagelskur som kom dundrandes emot oss. Vi han bara 50 meter så öppnades skyn ovanför oss och allt bara vräkte ner!!
 
Och jösses!!! vad det lät när dessa stora rendroppar och hagelbollar dundrade ner i marken. Bitvis var det så högt ljud att det inte gick att prata, snacka om oljud! Och gissa vilka som blev som dränkta katter? Jo vi ☺ I en period när skuren var precis ovanför oss så tyckte hästarna att det var liiiite läskigt. Pyret blev som en rund boll och Lucky gick långsammare och långsammare framför Pyret, som om han hade ett gummiband som blev mer och mer ut utspänt och drog honom mer och mer tillbaka ☺ Men fram gick han, även om han signalerade att det var kanske liiiite väl spännande just nu. Full storm och ingen hörsel pga allt oljud, för fy sjutton vad det lät. Har aldrig i mitt liv upplevt ett sådan ljudligt regn/hageloväder någonsin. Och jag har varit med om många i mina dagar. Men den var väldigt kraftig, det var nog också lagomt glest mellan träden samt en mark med lite kraftigare/hårdare ris på så ljudnivån blev därefter också ☺ Men hem kom vi, något blötare än när vi for!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress