Uppdate om Morris ♥
Hela denna hemska händelse har satt sina spår. Usch säger jag bara, har nu vid ett flertal tillfällen verkligen fått uppleva detta med hur fort allt kan kastas omkull och hur det man räknar med att alltid ha, helt plötsligt kan ta slut. Lika fort som det tar att knäppa med fingrarna typ...
 
Gårdagen innebar ett återbesök till vetten dels för att kolla upp tillståndet samt för att om det var bra, plocka lös kanylen som fortfarande satt kvar på både Morris och Kirvan. Båda vovvarna var så pass risiga trots deras insats på veterinärkliniken så dom villa ha kvar kanylerna om det skulle svänga till det sämre igen. 
 
För Morris del så blev det ytterligare en spruta mot illamående. Han hade varken ätit ngt (risavkok) eller smakat vatten frivilligt. Om jag skedade till honom så smakade han bara därför, men närmade sig inte skålen frivilligt. Men efter en spruta till så återvände både aptiten och livslusten. Det var en betydligt gladare och piggare kille som dök upp i går eftemiddag när jag slutade mitt jobb ☺
 
I natt har han sovit bra, aptiten som han hade igår är dock ngt lägre till morgonen. Har skedat i honom lite risavkok med smör och medicin i, såna där goda bakterier för magen, för att hjälpa till att återställa en bra mag och tarm balans för lillkillen ♥ Men nu är det akuta över, hjärtat kommer att överleva denna hemska händelse också. Men mitt liv har nog kortats av med många många år. För paniken som jag upplevde den dagen, där i lekparken, med 3 hundar så dåliga som dom var, ja det har satt sina spår i min kropp och i min själ! Vill aldrig behöva uppleva denna ångest och oro en gång till, och jag önskar verkligen ingen människa i världen att behöva uppleva denna hemska upplevelse.
 
Ta hand om er och ha en underbar Torsdag ♥
 
 
 
 
 
 
Anonym

Förstår dig hade regerat detsamma om det varit min. Verkligen inte kul men skönt att det går åt rät håll nu :)

Svar: Ja nu är dom piggare 😊
Åsa

dogtraning.blogg.se

(Råkade trycka på skicka som anonym)
Förstår dig hade regerat detsamma om det varit min. Verkligen inte kul men skönt att det går åt rät håll nu :)
Vad var det som hade hänt från början förresten har de blivit förgiftade eller var det något annat ? :/

Svar: Mest troligt har dom enligt veterinären ätit i sig något dött djur, mus lr fågel kanske. Alla blodprovet visade normala värden så ngt gift var det inte. Men vad dom fick i sig kan vi bara spekulera i eftersom dom var kopplade vid vagnen när dom blev sjuka, så det tog ca 30 till 40 minuter efter det att dom ätit i sig ngt tills dom blev dåliga.
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress