Jag balanserar mig genom livet
Att hitta balansen i livet är inte lätt. Vi lever ganska så mycket i ett ekorrhjul som stundvis rullar lite för fort ibland, gäller nog dom flesta av oss som försöker få ihop heltidsarbete med privatlivet.
 
Just nu är det inte aktuellt, men med tiden kommer jag att försöka gå ner till 80 % och försöka få ledigt onsdagarna. Har jobbat så under en period när jag var sjukskriven, och oj så skönt det var med en ledig dag mitt i veckan ☺ Jobba två dagar, ledig en och jobba två till och sedan helg, det var mumma för kropp och själ vill jag lova ☺ Då var det ju inte självvald ledighet, så nästa gång jag går ner i tid så kommer det att vara för att jag väljer, inte pga av yttre omständigheter ☺
 
I helgen var vi äntligen uppe i stugan. Som jag längtat hit! Ingen kan nog fatta hur viktig Dikanäs är för mig. Denna plats ger mig så oerhört mycket kraft och energi bara genom att finnas till. Att sitta i köket och bara uppleva lugnet med alla sinnen, ja det är magiskt. Känna värmen från vedspisen och doften som kommer från veden när den sakta brinner ner, kaffekoppen i handen och bara sitta och titta ut genom fönstret och veta att när jag går ut så är det lugnt och tyst, bara suset från träden som hörs.
 
Hit ska jag flytta, jag har en dröm om att få hålla mig frisk och kry i kroppen och när arbetsdagarna är över ja då styr vi kosan hit upp och bara njuter av lugnet. Blir vi rika och berömda, ja då kommer vi tidigare ☺ med pengar på kontot så är vi ju fria att göra som vi vill. Men fram tills dess så är det bara att njuta av de stunder som vi får här och se fram emot varje gång som vi kan åka upp ☺
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress