Magisk dag
Men oj så trött jag var innan stallet var över. Ändå så var det inte mycket, men min kropp är lite sliten fortfarande pga denna förkylning from hell som aldrig ger sig ordentligt.
 
Prinsen förvandlades till en kung under dagens ridpass. Pga att det är så hårt blev det bara skrittarbete, men vad gör det när finaste Prinsen glänste som den kung han är. Oj så lycklig jag var när jag klev av ryggen, och prinsen fick beröm så duktig som han var ♥
 
Förutom en magisk ridtur på Lucky så stog mockning av 2 boxar på agendan. Fylla vatten till 4 hästar, fixa hö till killarna samt en liten pensionärsfarbror till, som jag ser över i helgen, när ägaren är på semster ☺ Summa sumarum tog stallet 4 1/2 timme och en väldigt trött men nöjd Åsa klev in genom dörren med 3 lyckliga och välrastade vovvar 17.30 på kvällen. Med tanke på att jag började att jobba 06.00 så tycker jag att min ork ändå räckte till ganska mycket ☺
 
Älskade gubben överraskade med smörgåstårta, vitt i glaset och fredagsmella så då kom orken tillbaka så Prinsens kläder (sadel, träns, martingall samt sadelgjord och stigläder) fick sig en omgång med puts och rengöringsmedel så nu är kläderna rena och fina ( en dag eller två ☺ ) Med detta väder som är så blir allt väldigt fort skitigt tyvärr.
 
 
 
Har också att berätta att flickorna kom med en förtidig julklapp till mig ☺ nämligen en grön militärlåda att ha saker i, i stallet. Gillar dessa lådor, sväljer så otroligt mycket saker som är skönt att ha nära till hands i stallet. Det tackar och bockar jag för flickor ♥
 
Detta är Jessikas, men det är en likadan som jag fått, nu har vi var sin jag och flickorna ☺
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress