Vem är du Lucky?
Jag vet inte riktigt, det är nog så här för alla hästägare skulle jag tro. Men jag vet ju inte riktigt för Lucky är min första alldeles egna häst, bara min ♥ Men jag får se nya sidor hos min fina vän varje dag, och alla hans sidor är som gjorda i renaste guld. Finare häst finns inte på denna jord. Inte ens för 1 miljon skulle någon få köpa honom. Han är helt enkelt bäst ♥
 
Ja denna häst,  han bara växer och växer och växer i mina ögon! I går så följde en kompis till Sanna med och då blev det så att hon red på Lucky och Sanna tog Pyret medans jag & Priddeplutt kompade ihop ( Gjorde markservicen och så drog vi med Ida på prommis ☺ ) Då när dom är på väg undrade Vickan om dom ska rida in till Stöcke. Vi har aldrig farit efter vägen med Lucky, jag tror nog att det kommer att gå bra, men jag kan ju inte garantera något svarade Sanna. -Ja men då får ju jag premiärturen säger Vickan och så for dom iväg.
 
Själv hade jag planerat att promma med Lucky efter vägen första gången. Hade också beslutat att vänta tills vägen torkat upp eftersom det skvätter så mycket när vägen är full av vattenpölar ( nu var den torr, tack och lov ☺ ) Hade ju ingen aning om när Lucky var efter en väg sist, som på detta sätt som när vi rider in till Stöcke. Men coola killen, ja han bara tuffade på, som vanligt!! Bussar, bilar ja det spelade ingen roll ☺ Så trafiksäker är han verkligen ☺ ( Trodde iof inget annat heller ☺ )
 
Däremot så har jag upptäckt att han inte riktigt är så där superbekväm med hundar än. Så det övar vi på, både med våra egna små killar men även med andras hundar så det kommer att lösa sig. Han är inte superrädd, bara lite osäker och fundersam, men han kommer snart att gilla hundar också  ☺ eftersom vi dels har hundar men även eftersom andra i stallet också har med sig sina vovvar, det kommer att bli ett naturligt inslag i Luckys liv hädanefter ♥
 
Här får Lucky syn på en stooor hund ☺ Min älskade lilla prins ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress