Vad var det som hände???
Blev förvånad i dag när vi gick ut på prommis med killarna i dag. Pga klibbsnön kunde jag inte rida ( han får jordens styltor just nu av nysnön) så vi tog killarna och gick skogsvägen. Halvvägs valde Jessika att promma tillbaka pga att hon inte är riktigt i form än efter sin förkylning men jag & Sanna valde att gå en bit till.
 
Och som från ingenstans så blev Lucky helt kollrig! Han tvärnitade, snurrade runt, drog och backade och det var bara tur att jag kunde hålla honom kvar. Han blev riktigt obstinat ( kan man kalla en häst för det ? ) och stökade och bökade jättemycket. Det tog lång tid innan han lugnade sig så att vi kunde vända. Vi ville inte göra det först när han strulade så mycket så vi valde att vända om när han lugnat sig.
 
Men inte blev han bättre för det inte. Jösses vad han låg på och bara drog och drog och ville hemåt. Jag stannade och stannade honom bara för att han skulle förstå att det var jag och inte han som bestämde takten och att det var mig han skulle fokusera och lyssna på. Men i dag så pratade vi inte alls samma språk tyvärr. Och det är gånger som dessa som det verkligen blir tydligt över hur otroligt snälla dom egentligen är, och hur mycket dom verkligen lyssnar på oss. För i dag hade jag inte haft en chans om Lucky bestämt sig för att dra iväg, jag var som en liten myra bredvid honom där på vägen ☺
 
Tyvärr så är ju jag en sådan människa som då börjar att fundera vad jag gjort för fel. Jag tycker att jag tänjt på gränserna för Lucky och "övat" honom i lagom takt (men vad vet jag?) Nu vet jag ju också att det kommer en "testingperiod" för dom allra flesta, så det kan ju vara det också i kombination med att Lucky upplever det jobbigt att "sära" på sig efter ridskolelivet. Hur som, så kommer vi att fortsätta att öva detta för det var ju verkligen tydligt i dag att det är någonting som vi måste jobba vidare med ☺
 
Förutom detta så var han fin som vanligt ♥ Lite spänd och "på" när vi kom hem till stallet. men efter den prommisen så var det inte så konstigt. Nu får vi ta nya tag, släppa detta och fokusera på allt som gått bra i stället ☺
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress