Vad jag är nöjd ☺
Vilken dag!! Världens bästa ridlektion på Hippo. Fick en ny bekantskap i dag, nämligen en tjej som heter Fortunas Favourite Oj vilken fin häst! Mjuk och lätt i munnen, jättetrevlig att rida och gav verkligen mersmak. Ser fram emot nästa helg för då får jag nog mest troligt henne igen ☺ Vi brukar få ha samma häst två gånger, ibland har det hänt att jag fått samma tre gånger, men inte ofta ☺
 
Lucky mår super, jag hoppas verkligen att vi kan få oss en ordentlig tur i morgon ☺ Är så innerligt less på isen som frodas överallt. Kan inte bara skiten tina bort snart!! Dessa stunder med is, storm, regn osv då saknar jag verkligen ridhus, men bara då ☺ Annars så är jag faktiskt hellre ute, tror nog att både ryttare och häst, framförallt hästen gillar det bättre ☺
 
Måste också få ge en stor eloge till Jörgen. Han har börjat att träna ute i vårt gym som vi har på området och jösses vad han är idog! Och att det ger resultat, ja det har vi båda fått kvitto på ☺ Från att knappt orkat springa 500 meter är han nu uppe i 3 km och bara mer verkar det bli ☺ Så himla glad för hans skull! Och det gör ju att även jag peppas att haka på så nu är även min träning igång igen ☺ Det är bara att tacka och ta emot ☺
 
Gick ut på en prommis med Morris ikväll och där under promemnaden så plockade jag upp en massa övningar som vi gjorde på lydnadskursen i höstas. Har inte aktivt tränat med Morris på ett tag så gissa vem som blev som en fågelholk i kväll ? Jo jag !☺ Gud så duktig lillkillen är. Allt, och då menar jag verkligen allt!! satt kvar som en smäck ☺ Och jösses vad Morris blir glad när vi tränar. Jag såg ju det förut också men trodde att det mer satt i själva omgivningen ( hundar, andra människor, tränaren, belöningarna osv ) men snacka om lika glad även om vi bara var han och jag. Då studsar han fram bredvid mig och lyckan riktigt lyser om honom. Det var verkligen en stolt och glad matte som hade världens bästa vovve ikväll ♥ ( Som alltid egentligen ☺ )
 
Mitt hjärta som är absolut bäst!! ♥
 
 

 
 
 
 
 
 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress