Oj oj!!
I dag var verkligen Lucky super på alla sätt ♥ Det började med att han för första gången sedan han flyttat hem inte höjde upp huvudet i taket när jag skulle tränsa ☺ Har alltid fått lov att använda pall eftersom han full i fasen alltid kört upp skallen, men inte i dag ☺ Guldstjärna till min prins ♥
 
Sen hade vi turen att kunna rida nere på lillåkern och det var faktiskt hyffsat underlag. Skrittade fram till sommarbetet och tillbaka och finaste Lucky tuffade på som om han alltid gått där ( helt nytt ställe i dag ) Nu hör det ju till att det varit väldigt lugnt i en vecka pga storm och is, is i överflöd och därmed skitdåligt underlag. Så motionsfaktorn har inte varit hög kan jag ju säga utan att ljuga ☺ Men bästa killen är hur cool som helst. Pigg och nyfiken, ja visst ☺ men alla hovarna på backen och helt enkelt bara super!! 
 
Andra gången prinsen var superduktig var när flickorna galopperade i väg på åkern och jag och Lucky skulle vara kvar i början och jobba vidare med vårat, hade jag tänkt ☺ Lucky tyckte annorlunda eftersom dom andra hästarna ( mina kompisaaar ) for iväg utan honom. Det har han lite jobbigt med så då börjar han att backa och snurra runt och fundera vad sjutton händer nu då. Men i dag så tryckte jag fram honom och sa med både röst och kropp att " dit ska vi inte! " och jag fick övertala honom i någon minut innan han insåg att det var jag som var piloten och inte han, och så slutade han att tramsa på i sin oro och gjorde som jag bad om ☺ Hur duktig är han inte min fina vän då ♥ 
 
I morgon är jag själv ( flickorna har sina medryttare ) så då ska jag och Lucky jobba vidare med att vara själv nere på ridbanan och så ska jag lina honom lite på den " lilla plätten " som vi har nere vid hagarna. isen är snart borta och marken har mjuknat upp uppifrån så det kommer att bli super ☺ 
 
Bjuder på en bild som Jessika tog i stallet i dag. Inser att mina ridbyxor är på tok förstora. Har aldrig tänkt på hur jag ser ut eftersom jag aldrig ser mig själv men har bestämt att om jag inte gått upp i vikt till nästa vinter, ja då blir det att köpa nya några storlekar mindre. Surt eftersom dom fortfarande är hela och inte nötta på något vis. Ogillar att måsta byta ut innan det är riktigt utslitet men inser faktiskt att det inte ser riktigt bra ut som det är nu ☺ Men skit i det, jag bjuder på det ändå ☺ ( Det är efter ridturen därav hjälmen kvar, frippan efteråt är inte så snygg ☺ )
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress