Lyckotårarna flödade i dag
Jag har så lätt till tårar. Lika lätt oavsett om det är av sorg eller av glädje ☺ Men i dag, ja då kom det glädjetårar. För jösses så glad jag var!!
 
När jag kom till stallet så skyndade jag att ta in Lucky för det var helt tomt i stallet, ingen häst inne ☺ Så i dag var första gången som prinsen stod inne helt själv sedan han kom hem till oss. Och coola killen skötte det med bravur! Ropade några gånger efter sina kompisar och vandrade ett par gånger fram och tillbaka men sedan stod han som en filbunke medans jag borstade och klädde på för ridturen. Han bryr sig inte längre när jag sadlar och inte heller när jag drar sadelgjorden, duktiga kille! Han är bara bäst!! ♥
 
 
Sen så for vi ut och i dag var första gången som jag red honom helt själv och han var superduktig ( igen ☺ ) och när jag travade där på honom så bubblade det av lycka i magen. Äntligen så var det bara han och jag ♥ och känslan i kroppen, ja det var ren och skär kärlek. Min fina fina prins ♥ Är så oerhört lycklig över att han fått komma till oss, tänk så många underbara stunder vi har framför oss ☺
 
Tog sedan med mig vovvarna och Pridde plutt på en prommis i skogen. Underbart väder och underbara följeslagare, vad mer kan man önska sig en söndag i Mars ☺ Morris & Rufus sprang runt som ystra små kalvar på grönbete. Så lyckliga över att få rejsa runt på lägdan och busa med varandra, blir så himla glad över att se dom så lyckliga. Känns gott i mattehjärtat ☺
 
 
Efter Pridde var det bästa Pyrets tur att få en liten prommis. Snällt luffsade han med och naturligtvis var vi tvugna att ta den officiella salfie bilden ☺ Även denna gång följde vovvarna med så det är en trött och sliten liten krigare ( Morris ) som ligger i soffan och snarkar just nu ☺ 
 
 
Jag kan lugnt påstå utan att ljuga att även jag själv är väl motionerad efter dagens stallhäng ☺ Och som tur var så hade mamma & pappa middagen klar när jag dök upp hos dom för en kopp kaffe. Skinka med potatis & morotsgratäng satt inte helt fel i magen ☺ Trots att jag fyllt på med en macka mitt på hållet så var jag verkligen hungrig när jag dök upp på Å-hem. Så himla skönt att bara sätta sig vid dukat bord och äta gott ☺ Tack för middagen och gofikat efteråt ♥
 
Nu ska det duschas och sedan väntar sängen. Är ganska så trött i kroppen men oj så lycklig jag är i själen! Sov gott alla, önskar er en fortsatt härlig söndagkväll ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress