Jag är så fruktansvärt stolt!!
Över att bo i Sverige!!
 
Även om melodifestivalen bara är ett jippo, dock ett trevligt sådant ☺ Är jag ändå så glad över att Jon Henrik blev tvåa i melodifestivalen. Önskar att han fått gå som segrare även om jag gillar Måns låt jättemycket. Men Jon Henrik sticker ut på ett sätt som Måns aldrig någonsin kan göra, hur mycket han än försöker. Måns är bar en i dussinet medans Jon Henrik är one of a kind!! 
 
Det är bara så trist att det "säkra" många gånger får gå först, just för att det känns tryggt för "gemene man" och det trygga överväger alltid det osäkrare kortet, det gäller för alla, även mig!! 
 
Men att rösta fram Jon Henrik som tvåa visar ändå för mig att svenska folket håller på att släppa sitt säkra kort mer och mer. Kanske är vi på väg att slå ut som en stor vacker blomma, våga stå för vad vi tycker och vilka vi är. Vi är ett land med många färger och i min värld är alla färger lika vackra och lika lysande klara i vårt samhälle.....Fram för ett starkt Sverige med trygga människor som tillsammans vågar stå för att "Detta är vi! och det är vi stolta över! Vi är en enda stor vacker regnbåge och vi kommer att lysa i alla våra färger!!"
 
Det är nog ingen som inte har förstått att ett av det värsta jag vet är just rasism! Rasism är för mig inte bara hudfärg och religös bakgrund. Rasism är för mig all orättvisa som finns i världen, och då spelar detta med hudfärg, religion, sexuell läggning mm ingen som helst roll!! Jag anser att en människa ska dömas efter vad den gjort, inte hur den ser ut, var den kommer ifrån, vilken religion den har som sin mm. För mig är en bra människa en människa som värnar om och som ser andra och bemöter andra som den själv vill bli bemött. Då skiter jag högaktnigsfullt i var personen kommer ifrån, om den tror eller inte på en gud eller vem den älskar och lever med. Allt detta är helt ovesäntligt! 
 
Att ställa olika grupper mot varandra är så himla fel!! Varför är den ena gruppen mer värd än den andra? Och vem bestämmer vilken grupp som är mer värd när det är människor som det rör sig om. Har du den rätten? Har jag den rätten? Har någon den rätten?? Av vilken anledning tillåter vi vissa människor att ha den rätten, har tagit sig den rätten? Varför har vi gett dom den rätten? Är det inte dags att vi tillsammans tar tillbaka den!! Är det inte dags att vi visar våra barn att det är Vad vi gör som är det viktiga. Inte hur vi ser ut, eller vad vi tror på, eller vem vi älskar. Är det inte dags att vi tillsammans visar vår nästa generation att alla har lika värde!  Alla, oavsett vem! Har samma rättigheter men också samma skyldigheter, och detta gäller oavsett var i världen vi kommer ifrån. Vi är alla människor, vi är bara lite olika beroende var på regnbågen vi kommer ifrån. Och handen på hjärtat, spelar det egentligen någon roll.......?
 
Önskar er alla en underbar söndag ♥
 
 
 
 
 
 
Mia Nordin

Oj så fint skrivet! Jag håller med om varje komma! Hälsningar från Mia som rider kl 9 på lördagar och som med största nöje följer Luckys och dina (fram)steg här :).

Svar: Tack, vad glad jag blir 😊
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress