Heeeelt otroligt!!
I dag när jag for till stallet var målet att ta ner Lucky på ridbanan för att öva att vara själv utan kompisar. Har satt som mål att han ska vara trygg där nere så att jag kan rida honom utan andra hästar med. Men där var en isgata from hell! Så jag tog Lucky och gick på prommis mot Ida och hade beslutat att gå en skogsväg tillbaka. Var efter den vägen för 2 dagar sedan med kompisar men då var Lucky väldigt stressad. Dels blåste det och dels så var hästarna som var med liiite stressade pga blåsten samt pga att dom var lite orastad. Det innebar att Lucky också blev lite stressad och tyckte att vägen var lite jobbig.
 
Så vi traskade iväg och ännu en gång så överraskar Lucky mig rejält ♥ Duktiga killen följde med trots att han vid några tillfällen visade att det var lite olustigt. Men det som känns så himla bra är att han lyssnar och litar på mig ☺ Men när vi kom upp på baksidan av gården, ja då blev det tvärstopp för där stod dom och svetsade en fälg, och det gillade inte Lucky ☺ Men när dom slutade så var det bara att gå förbi och in i stallet, hur cool som helst.
 
Inne blev det borst och mys. Och någon som gillar att mysa, ja det är Lucky. Han kan stå och gosa huuur länge som helst ☺ Han älskar när jag stryker honom i pannan och han kan stå och pilla med mulen på mig hur länge som helst och typ kramas med huvudet. Han stryker det mot mig och lägger det i famnen och vill som hela tiden söka kontakt och mysa ♥ 
 
Sen när vi skulle gå ut i hagen igen så såg jag att dom svetsade ute men tänkte att det är ju bra träning att se det igen ☺ Men jösses vad jag önskar att jag hade kunnat filma Lucky när han klev ut genom första stalldörren och såg att dom svetsade. Han pallnitade och backade tillbaka hela kroppen för att sedan bara sticka fram huvudet förbi dörrkarmen och sedan stod han dör gömd och spanade på dom som svetsade ☺ Efter en stund fick jag med mig han till stora stalldörren och stod där en stund innan stallägaren såg mig och stängde av svetsen. Jag tror att Lucky tillslut hade accepterat svetsen och vi hade kunnat gå till hagen utan problem ☺ Men nu var dom snälla och slutade upp en stund för att vi skulle få gå förbi, men gissa om han var söt när han stod där och tjuvkikade fram bakom dörren ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress