Farbror Blå & Jag
Kan jag skylla på gravidhjärna utan att vara gravid? Eller får jag fortfarande skylla på min väggsmäll för typ 100 år sedan ? Eller är jag helt enkelt bara klantig!!
 
Hur förklarar jag annars att tanka bilen och köra iväg utan att betala. Förstå känslan i kroppen när insikten kommer ca 5 minuter senare och flera rondeller bort från macken!! 
 
Hur förklara för Farbror Blå att det var ett misstag?! Vilka ursäkter är gångbara, vilka låter mest logiskt även i någon annas öra? Ja jösses vad jag yrslade till det för att få det rätt, för att få mackpersonalen men även polisen att förstå att det inte var med flit. Att allt var en olycka, att jag vände tillbaka för att betala, att jag verkligen ville göra rätt för mig. Men utan att hamna i fängelset, för det hade jag ingen lust med !!
 

Jag kan ännu känna smaken av min olycka, stressen över " vad händer nu !! "  blir det anmälan ? Vad kommer familjen att säga ? ( Detta kommer jag att få äta upp under hela min livstid ) Oh jösses, HJÄLP MIG!! 
 
Förstå lyckan när jag varm och svettig trasslar mig ur mitt täcke och inser att jag ligger hemmma i sängen och det är fortfarande natt och jag bara har drömt alltihopa!! Herre min gud sån hemsk mardröm detta var!! Jag ryser ännu nu till morgonen när jag tänker tillbaka på alla känslor som rusade runt tillsammans med 1000 tankar över vad jag gjort!! 
 
Det var länge sedan som jag drömt så tydligt som i natt! Usch säger jag bara, snacka om att känna sig totalt utelämnad till andra personer, pga av ett misstag. Fy så hemskt! Vill aldrig uppleva detta någon fler gång. Kommer alltid att tanka med bankkortet hädanefter, aldrig från kassapump!! Tro mig ☺
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress