Det blåste som f-n
Men ut for vi på en skritt och travtur i dag, jag och flickorna. Värdelöst underlag i stort sett överallt, men vi kunde köra lite backträning i trav ett par vänder ( 3 st ) Fortfarande har Lucky lite svårt när vi vänder om. Som nu när vi måste rida samma väg fram och tillbaka flera vänder.  Då vill han backa och försöka vända tillbaka mot stallet igen, ungefär som om han tänker " Men va! är vi inte klar och ska hem igen "
 
Första gången det hände så fick jag lite hjärnsläpp. Eftersom han backade och jag ville stanna hans backning så tänkte jag helt galet. Jag tog tyglarna och skulle stanna, precis som man gör när hästen går rakt fram och jag vill stanna. Tror ni Lucky fattade vad jag ville? Nä tror inte det ☺ När sen Sanna sa att jag skulle lätta och driva framåt, ja men då föll ju poletten ner för fru Ahlenius ☺ Gu så dum jag är!! Och tänk stackars Lucky, hur lätt är det för honom då att förstå mig när jag gör helt galet där uppe på ryggen.
 
Vi vände om fler gånger för att kunna trava om samma sträcka och andra gången gick lite bättre, och den gången låg vi först hela vägen ända upp för backen och han var verkligen superduktig min fina Prins ♥ Jag känner hur han som segar fast lite när vi kommer för lång fram och dom andra kommer efter men det är bara att trycka på och berömma honom när han lyssnar och då gör han det även om jag känner att han inte riktigt än är helt bekväm i sin nya omgivning. I dag hade vi ändå vädret emot oss ( som det varit sedan han kom till Ström ) storm nanting och en helt ny väg på det och finaste Lucky tuffade på som ett litet godståg med öronen spetsade rakt fram och schvung i stegen ☺ Han är bara bäst ♥♥♥
 
Det känns så bra i mattehjärtat att det fungerar så bra för oss och jag ser verkligen hur Lucky landar mer och mer för varje dag ☺ Ett stort tack till Sanna, Jessika, Pridde & Pyret som hjälper Lucky så fint att komma till ro i sitt nya hem, det är guld värt för oss båda ☺ Tack ♥
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress