Allt jag gör, gör jag med hjärtat!
Har fotat Lucky lite eftersom man ( läs jag ) lätt blir hemmablind när man ser sin häst varje dag ☺ Kommer att ta "månadsbilder" på Lucky precis som vi har gjort med dom andra killarna bara för att kunna se förändringar som kommer smygandes, både på gott och ont ☺
 
Jag vet att Lucky kommer att förändras, han går mindre nu än förut. Han äter i dagsläget 16 kg hö, kommer att höja om jag ser att det behövs mera, men just nu är vi på dessa antal kilon per dygn. Jag vet också att jag ridmässigt inte är på en sån nivå att jag jobbar honom rätt, dvs i rätt form osv. Men det har jag tack och lov flickorna till hjälp med samtidigt som jag naturligtvis hoppas att min egen ridning i sadeln successivt kommer att utvecklas åt rätt håll. Jag har hippoinstruktörena till hjälp, flickorna samt att jag även kommer att börja rida för en instruktör på Lucky hemma på gården ☺ Så förhoppningsvis kommer Lucky att bli bra riden ändå, trots mina egna brister på den fronten.
 
Nu är det ju så att för mig är Lucky den absolut bästa, finaste och underbaraste häst på jorden!! Allt jag gör, gör jag med hjärtat. Vet jag inte eller kan jag inte så frågar jag alltid om hjälp, oavsett vad. Jag har inga som helst problem med att visa min okunskap på något vis. Jag vill att min häst ska ha det så bra som det bara går och där min kunskap tar slut, tar någon annans vid. Att "äga" ett djur är ett stort ansvar. Det är jag som ska se till att min bästa vän både mår och har det bra. Och vi i familjen har tillsammans ägt hästar nu under många många år, trots det kan det bli galet ändå, fast hjärtat är med. Det finns inga garantier, det är någonting vi lärt oss under resans gång ☺
 
Nu är ju Lucky också en "välkänd" häst, och jag vet att många följer min blogg nu när han flyttat till oss ☺ och det är jag & Lucky jätteglad för, tro mig ☺ Så om ni funderar över någonting så hör gärna av er till mig, allt som lyfter oss framåt som ett team är jag jättetacksam för. Vi har börjat en resa tillsammans och alla som vill vara med är hjärtligt välkommen ♥
 
Lite färska bilder på prinsen ♥
 

 
 
 
 
Jenny Nyström

Ni kommer att få det underbart tillsammans =)

Svar: Det hoppas jag också 😄
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress