Från sorg till lycka
Ja denna helg började så oerhört tungt, det är så mycket sorg & smärta när ett barn går bort. Det är nog, fruktansvärt jobbigt om personen är äldre och fått leva ett helt liv på jorden. Men när ett barn rycks bort alldeles för tidigt, ja då är sorgen 100 gånger större och orättvisan i detta, ja den kan inte beskrivas med ord....
 
Men lika sorgtung som dagen började, lika galet rolig var den som avslut. Dagen avslutades med middag hemma med trevligt sällskap, Tack alla ☺ För att sedan spenderas på cirkus med galet svåra nummer, att vissa klarar av det dom gör, ja det är för mig en gåta!! 
 
Innan vi hämtade hundarna var vi ju bara tvungna att parta loss i bilen, med blinkstjärnor, musik och skönsång. Eller hur tjejer ☺ Ålder är bara en siffra, så varför bli så fruktansvärt vuxna när man fortfarande kan vara ung ☺
 
Sedan blandades helgen med arbete, flyttgrillning och häst. Allt i en salig röra, och lite fotograferande han jag med också, alldeles för sällan just nu, men sakta men säkert blir tillfällena fler och fler ☺ Måste bara hitta nya vägar att gå, nu när mitt liv har fått ytterligare en härlig ingrediens, nämligen Lucky ♥
 
Gårdagen bestod av en näradödenupplevelse! Nämligen en huggorm på ridvägen!! Jag höll mig hyffsat lugn tills mitt kära sällskap tjöt som en mistlur! Då brast mina nerver också ☺ Men som tur var så behöll hästarna lugnet så vi stackars svaga dallrande människospillror kunde andas ut och inse att vi överlevt denna orm ( den var 1 meter mellan ögonen!! MINST!!)  Men jag står gärna över fler ormträffar, är inte så särskillt förtjust i dom ☺
 
Avslutet på ytterligare en helg blev grillning och firandet av mamma på morsdag ♥ God mat, trevligt sällskap och en ypperligt smarrig tårta blev som kronan på verket efter en helg där känslorna pendlat från djupaste sorg & förtvivlan till livsglädje och lycka. Precis som livet är, fullt av olika känslor, blandat som i ett kalejdoskop, som förändrar sig hela tiden....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Robex Lundgren

fin blogg

Svar: Tack så mycket :-)
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress