Lyckan bubblar
Men kroppen ömmar!! Vilken dag, sol sommar och värme och otroligt lite brems och småkryp i luften. Vad passar då bättre än att kavla upp ärmarna ( i mitt fall klä av mig ) och ta tag i detta som följer med att vara hästägare.
 
Men så himla skoj, en av få sommardagar, ja den spenderas med hästskit ☺ Ja vad kan en stackars kvinna annat göra. Skitjobbet ska göras, och som tur var så hade jag med mig min finaste gubbe och han tog tag i att tömma 3 boxar inför stortvätten på söndag. Vilken tur vi har ( jag & tjejerna ) som får extrahjälp när det behövs. Och på söndag ska gummimattorna skäras till så då är det bara att lägga in dom i boxen sen. Hej då alla fula sår på benen på finaste killarna ♥ Stora tunga hästar har tyvärr en förmåga att känna av när dom gillar att ligga ner och mysa på natten, men förhoppningsvis kommer det att bli till det bättre nu ☺
 
Det tog några timmar att kratta i hop i hagen men eftersom vi har världens bästa stallägare så tar han bort det med traktorn och skopan, sååå himla skönt att slippa detta med att kärra skiten också ☺ Står man i världens bästa stall så gör man ☺
 
 
Ser inte så mycket ut på bilden. Men tro mig!! det känns i kroppen just nu att jag är väääldigt otränad ☺ Men samtidigt känns det gott att veta att hagen är ren inför hösten och vintern. Bara att mocka och hålla efter nu då så länge som det bara går. Kvar i hagen är nu att fylla upp med sand i andra ändan av den för där tänker vi ställa hans hus. Eftersom kompisarna har sina hus där så väljer ju Lucky att stå där uppe med dom och då vill jag att han ska ha tak över huvudet när hösten och vintern dyker upp. För det gör den ju förr eller senare, senare om jag får önska!
 
Förutom att slita så svetten lackade han vi med lite surr också med alla som kommit tillbaka efter sommarens utflykter. Lite surr med Olle han vi också med, Jörgen och Olle, liksom Anders har alltid en massa att prata om, där tar samtalsämnena aldrig slut. Och bra är väl det ☺ Olle brukar ta ut Priddeplutt på morgonen de nätter som han sovit inne ( Pridde vill säga ☺ ) och då går Priddeplutt som en liten hund bredvid Olle på vägen ut, där är det riktig kärlek mellan människa och ponny ♥ - Pridde är som bra han, enligt Olle, lagomt stor och snäll ☺
 
 
Om Lucky mår gott och trivs lika bra som våra andra killar med att vara ute dygnet runt så kommer han också att få vara ute så mycket som det bara går. Våra andra killar står väl ute ungefär 75 % av all tid. Vi tar in dom med jämna mellanrum så dom får sova om sig och vila. Men även när vädret är dåligt, mycket regn storm och väldigt kallt. Det syns väldigt tydlig på killarna när dom har behov av att komma in och få sova om sig lite ☺
 
Själv är jag nu helt slut i kroppen. Detta läge har intagits och det känns hur bra som helst. Lätt solbränd i skinnet, trötta muskler och leder som säger aj aj talar tydligt om för mig att åldern är något högre än 25 år, men bara marginellt! ☺
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress