Ja hur gick det då?
Vi hade i alla fall tur med vädret ☺ Nä nu övedriver jag en smula, kanske, eller inte...
 
Eftersom det blev ett ganska ordentligt galopparbet i går så blev det en lite kortare joggingtur i dag i alla gångarter. Fokus var att arbeta med min egen sits i galoppen ute samt att jobba Lucky i kort galopp så gott som han orkar när mitt stöd inte riktigt är det bästa eftersom min egen styrka är svag.
 
Sanna den smartingen kom på den ultimata fram och avskrittningssträckan. Den tar ca 20 minuter och är helt super som början och slut. Att använda sig av den ger oss också möjligheten att direkt börja med trava och galoppera när vi kommer ner till höåkern. Nu har vi så himla mycket mer av sträckan i skogen till annat än skritt ☺ 
 
Ja hur gick det då med Lucky i dag? Ja men det gick mycket bättre! I dag försökte han bara vända om 2 gånger. Första gången blev bara ett snabbistjafs men andra gången så bökade han lite mer. Men nu när jag vet hur jag ska göra så går det mycket bättre och jag kan bryta det mycket fortare än förut. Och på vägen hem så blev det ingen diskussion alls trots att det 2 gånger blev situationer där han lätt hade kunnat börja snurra igen ☺Är så stolt över fina killen, och över mig själv, för nu har jag äntligen kommit ner i sadeln så nu sitter jag bättre ( hyfsat iaf ☺ )
 
På söndag ska jag och Lucky ha våran första lektion för Camilla. Jag är duktigt nervös!! Önskar att jag var bättre på att rida. Men å andra sidan så hjälper ju lektionerna mig att bli bättre, så jag får väl fokusera på det. Om Sanna kan så ska jag be henne fota lite, ngn bild på oss borde ju bli bra tycker jag ☺ Håll gärna en tumme eller två för oss, Lucky kan ju, men jag behöver allt stöd som jag kan få!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress