Allt bara gick på repeat
I natt kom det, i natt klev det som kunde ha hänt in i min hjärna! Gud vad jag har räddat Morris i natt. Gång på gång så kom drömmarna tillbaka, som en spelare som är satt på repeat.
 
Jag har simmat och simmat från stranden i Botsmark ut till ön som finns där för att komma till veterinären som hade sin klinik på ön. Jag har simmat på rygg med Morris på magen och sett hans mörka trötta grumliga ögon gång på gång, ögon som sagt - Matte, nu mår jag dåligt! Frustrationen och ångesten som jag vadade i, går inte att sätta ord på, fy sjutton!!
 
På detta simmande kan ni lägga in en löprunda på savannen som aldrig tog slut. Det var kolmörkt och runt oss flockades det tigrar och lejon som försökte ta Morris som jag lyfte upp mot himlen samtidigt som jag sprang. Jag visste att om jag bara kom till vad det nu var där borta så skulle allt bli bra, men fram kom jag aldrig. Det enda som hände var att vilddjuren försökte klättra upp på mig för att komma åt Morris. Och jag sprang och sprang och sprang.....
 
I natt har Morris legat som ett plåster mot mig i sängen. Lillhjärtat vet att han var sjuk igår, han vet att det var illa, på flera sätt. Det vet jag att han vet!! För klokare hundar än våra, ja dom finns inte. I natt tankade han närhet och utan att ljuga kan jag öppet erkänna att även jag behövde få känna att han fanns där och mådde bra. Men varje gång som han rörde sig, lät eller andades lite konstigt så flög jag upp med hjärtat i halsgropen. Till slut tittade Morris på mig och jag riktigt hörde hur han sa - Men matte, ge dig nu. "Ta en banan och bli inte så djävla hysterisk" ☺ Detta uttryck myntade vi på Teneriffa, mer om detta kan jag berätta en annan gång ☺
 
I dag mår Morris bra. Han äter och busar, precis som han brukar. Lite trött i ögonen kan jag tycka ( men eftersom jag är lite lätt hysterisk än så svär jag mig fri från att det är sanningen, kan vara jag som läser in allt för mkt också ) Jag är en erfarenhet rikare, men känner att jag lätt hade kunnat klara mig utan den. Att sedan en annan hund dök upp på det, ja det var faktiskt liiite för mycket att få detta som en käftsmäll på en redan väldigt öm käke, men det är vad jag tycker...
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress