Nu får det väl räcka!!
Vi i min familj rör oss ute ganska så mycket efter vägen både dag och kväll. Främst vårt område Ersboda men även E4:an mot Ålidhem samt Tavleliden samt E4:an söderut och Stöcke/Ström.
 
Och i vinter har det varit rekord i avåkningar på bilfronten! Det går inte en dag utan att det ligger minst 1 ofta 2 st nere i diket med blinkande lampor och personer ståendes vid vägkanten väntandes på hjälp. Jag kör ganska så mycket bil. Mer än vad många i stan gör på ett år. Jag kör lugnt och försiktigt, resonerar att om det tar 10 minuter längre tid så spelar det absolut ingen roll, bara jag kommer fram.
 
Men som vägarna ser ut i dag så hjälper det inte ens att sakta ner farten så mycket tyvärr. Det är otroligt djupa isrännor på vägarna nu och det är det som ställer till det för alla bilister. Om du åker ner i en av dom och har oturen att få ett kast på bilen. Ja då bär det av oavsett om du vill eller inte. Kan ju fundera över vad/vem som tycker att isrännor med skarpa kanter på upp till 6-7 cm är ok? Låter inte så högt men med den vattenhalka som varit och den ishalka som är i dag, ja det gör även denna låga höjd besvärlig och kan om det vill sig illa leda till allvarliga personskader om olyckan är framme.
 
Och till vilken kostnad då? Är sparivern för Umeå kommuns vägnät viktigare än personskador som kan uppkomma vid en avåkning i diket? Det är inte alltid farten som är det avgörande, dåliga vägar hjälper f-n så mycket till!! Och i vinter är det katastrof efter många av Umeå,s vägar.....SKÄRPNING!!
 

Nu är jag en
 BITCH!! utan dess like så jag mailbombar just nu Umeå kommun ang dåliga vägar så när dom nästa gång får ett mail så kommer dom att sucka vääääldigt tungt och säga " Nu är det den där kärringen igen!! Blir hon aldrig less!!!" Nä det blir jag inte, för dåligt underhåll på våra vägar hjälper ta mig tusan inte till för att hålla den vackra nollvisionen som det tjatas om hela tiden. Men se då ta mig fan till att vi bilister har vägar att köra på som fungerar som vägar och inte som en traktorväg ute i skogen, som ta mig sjutton är bättre än de vägar som vi har i stan i dag!!
 
Önskar er alla en härlig Tisadg ♥ (Håll er på vägen är ni snälla)
 
( Tacka vet jag en riktig vinterväg i Dikanäs. Grusväg, ja visst. Men 1000 ggr bättre än dom vi har i stan i dag)
 
 
Josefin

Ja vägarna i Inlandet är så mycket bättre.

Svar: Kan bara hålla med 😊
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress